Routine - Reisverslag uit Kotu, Gambia van maja verhoeven v.d. vliet - WaarBenJij.nu Routine - Reisverslag uit Kotu, Gambia van maja verhoeven v.d. vliet - WaarBenJij.nu

Routine

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg maja

10 November 2009 | Gambia, Kotu

Het leven hier begint al een beetje routine voor me te worden. 's Morgens sta ik om 6.30 uur op, neem een douche, mijn ontbijt (je) en daarna ga ik met de Tankatanka op weg naar Brufut.De Tankatanka is het locale taxi vervoer. Een busje helemaal volgepropt. Maar goed het is erg goedkoop. Ter vergelijking :neem ik een taxi van Manjai Lodge naar Brufut ben ik ongeveer 7 euro kwijt. Met de Tankatanka 45 eurocent, dus dat scheelt nogal wat. Maar je moet niet vreemd opkijken als er iemand met een bos kippen naast je komt zitten. Ik doe er ongeveer een uur over om in Brufut te komen.Dan is het maar afwachten voor al het personeel gearriveerd is ( je weet het hier echt niet hoe lang verplaatsen van a nar b duurt). Op maandag ben ik in Brufut en de overige dagen gaan we naar plaatsen in de omgeving. Mary Joof is werkelijk een prachtmens. Ook al is ze niet in je buurt, je hoort haar overal. Ik heb hier ontzettend leuke collega's.Kan bij hen met al mijn vragen terecht. Ze nemen me alleen af en toe ontzettend in de maling omdat mijn engels af en toe een beetje tekort schiet.We hebben veel plezier met elkaar.
Gisteren en vandaag heb ik Marie geassisteerd met het uitdelen van vitaminetabletten en een medicijn tegen wormen. Moet je je voorstellen die vitamines zijn tabletten die opgelost worden in water. Nou probeer dat maar eens naar binnen te krijgen bij kinderen tussen de 1 en vijf jaar. Komt ook nog eens bij dat sommige kinderen ontzettend bang zijn van een Toubab, omdat ze bijna nooit een blanke zien. Maar ik heb heel veel plezier in mijn werk.
Als we klaar zijn met werken is er altijd wel iemand die een pan met eten bij zich heeft en dan eten we met zijn allen uit 1 pan. Zij met hun handen en ik heb toch maar een lepel aaneschaft.
En zo gaan de dagen snel voorbij.

Tot zover iedereen ontzettend bedankt voor alle leuke en lieve reacties. Het doet me ontzettend goed dat er zo met me meegeleefd wordt.
Liefs voor iedereen.



  • 10 November 2009 - 19:11

    Eike Muilwijk:

    Ha Maja,

    Wat fijn dat je het zo goed naar je zin hebt.
    Ik vind dat je ontzettend mooi werk daar geweest bentdoet,geweldig.
    Hier gaat alles zo zijn gangetje. ik ga morgen weer aan het werk. Het zal niet meevallen om hier weer aan het werk te gaan, als je daar geweest bent.
    Maja heel veel succes daar.

    Groetjes Eike

  • 10 November 2009 - 19:15

    Anique:

    Hai lieve Maja,

    Zie je nou, dat je zelfs daar je warme hart kunt openen voor de mensen en dat het ook daar gewaardeerd wordt. Straks wordt het nog verslavend om zulk mooi werk te doen! Dan vind je in Nederland niets meer wat zo vervullend is en zoveel voldoening geeft. Het zal je ook best veel inspanning en emotie kosten. Maar zelfs het leven daar zal ''gewoon'' worden en je raakt aan de omstandigheden gewend denk ik. Al wennen sommige wantoestanden nooit. kinderen zonder voldoende medicijnen, water of eten, dat blijft schrijnend. Ik hoop dat je hier vindt wat je gezocht hebt en gemist hebt in je werk in Nederland. Dat de mensen daar zoveel intensiever leven met veel minder dan wij dat besef ik nu wel. Ik lees dat je man Joost ook naar je toe komt. Dat zal fijn zijn als je 's-avonds de dag door kan spreken samen. Dan kun je je emoties in het Nederlands delen en verwerken. Ik wens je weer succes voor de komende dagen en we blijven lezen hoe het met je gaat. Veel lieve groetjes en warmte van ons. Anique, Eric en Jetje en ???

  • 10 November 2009 - 19:15

    Eike Muilwijk:

    Maja,

    Er is iets fout gegaan.
    Ik vind dat je ontzettend mooi werk daar doet, geweldig.
    Zo moest de zin zijn.

  • 10 November 2009 - 19:48

    Karin Cuperus:

    He Maja,
    Wat heb je al ontzettend veel meegemaakt zeg. Een hele belevenis. sommige dingen herken ik wel van mijn afrika reizen, zoald de overvolle busjes. Nog geen geit op schoot gehad, of een kind met een natte broek. Maar je krijgt dan wel het gevoel er helemaal tussen te zitten. Nog veel succes en tot de volgende keer, want ik volg je verslagen op de voet.
    Groetjes karin

  • 10 November 2009 - 20:48

    Ina Van Kapel:

    Beste Maja
    Wat een mooi werk heb je daar. Onvoorstelbaar dat er landen zijn waar mensen zo moeten leven.
    Fijn dat je leuke collega's hebt.
    veel succes
    groetjes
    Ina van Kapel

  • 11 November 2009 - 16:00

    Margriet V T:

    Hallo Maja.wat geweldig om zo met de bevolking op te trekken je hoort en ziet dan hoe zij leven in een totaal andere wereld wij beseffen niet genoeg hoe goed wij het hier hebben en het eigenlijk maar gewoon vinden. weet dat wat jij daar nu doet dat, dat gewaardeerd word en je doet het vanuit je liefde voor je naaste geweldig hoor. Joost komt ook bijna dan
    kunnen jullie alles samen beleven en delen.Succes en sterkte.

  • 11 November 2009 - 16:04

    Elise Van Herwijnen:

    Hey,

    Wat een mooie verhalen allemaal. Het is wel hard werken of zie ik dat verkeerd? Ga zo door en we houden de site in de gaten.

    Groeten Wilco en Elise en natuurlijk Sanne

  • 11 November 2009 - 20:34

    Corrie En Sjaak:

    Hoi Maja,
    Dat is dan weer eens wat anders. Hier komt er wel eens iemand met een bosje bloemen naast je zitten en daar met een bosje kippen.
    Ongetwijfeld zit er verschil in de geur.
    Waar zouden ze die plukken?

    Groetjes (ook aan Joost, we gaan er van uit dat hij er inmiddels zal zijn)
    Corrie en Sjaak

    P.s. Hou Joost straks goed in de gaten, want we weten dat hij ook graag kippen plukt.

  • 12 November 2009 - 21:06

    Henk Van Noorloos:

    Hoi Maja,

    Petje af hoor wat jij daar doet. Wel heel lang geleden dat we op de lagere school samen bij meester Sneep zaten. Nooit gedacht dat ik nu nog eens je reisverhalen uit Afrika zou lezen.
    Heel veel succes verder.
    groeten,
    Henk van Noorloos

  • 13 November 2009 - 06:37

    Fam Lubberdink:

    Hoi Maja,

    Wat fijn dat je zoveel goeds kunt doen daar!
    Je werk daar zal zeker veel voldoening geven, en fijn dat het onderling met je collega,s zo goed gaat!
    Zou af en toe graag een vlieg op je schouder zijn en vooral in de bus met die bos kippen!
    Veel succes verder met het mooie werk.

    Liefs, fam. lubberdink

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

maja

Zelf ben ik van beroep kraamverzorgende. Van 21 oktober tot 3 december 2011 ben ik weer in Gambia om daar Marie Joof, een verloskundige die ontzettend veel goed werk doet voor de lokale bevolking een poosje te helpen met haar drukke werkzaamheden.Het afgelopen jaar heb ik geprobeerd sponsorgeld te verzamelen zodat Marie ook financieel een steuntje in de rug krijgt.

Actief sinds 05 Okt. 2009
Verslag gelezen: 325
Totaal aantal bezoekers 325237

Voorgaande reizen:

08 April 2016 - 26 Augustus 2016

maja in gambia 2016

13 Maart 2015 - 23 Maart 2015

vakantie 2015

12 Oktober 2014 - 02 December 2014

Maja 7 weken in Gambia 2014

28 Maart 2014 - 16 April 2014

3 weken gambia 2014

18 Oktober 2013 - 02 December 2013

6 weken gambia 2013

18 Oktober 2013 - 02 December 2013

6 weken gambia 2013

27 Maart 2013 - 17 April 2013

Op vakantie in Gambia

19 Oktober 2012 - 03 December 2012

Gambia 2012

21 Oktober 2011 - 03 December 2011

maja terug in gambia

21 Oktober 2010 - 03 December 2010

maja opnieuw in gambia

29 Oktober 2009 - 04 December 2009

maja in gambia

Landen bezocht: