poliocampagne en dagje strand met de kinderen - Reisverslag uit Banjul, Gambia van maja verhoeven v.d. vliet - WaarBenJij.nu poliocampagne en dagje strand met de kinderen - Reisverslag uit Banjul, Gambia van maja verhoeven v.d. vliet - WaarBenJij.nu

poliocampagne en dagje strand met de kinderen

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg maja

30 Oktober 2011 | Gambia, Banjul

Vrijdag is de poliocampagne weer gestart. Duizenden kinderen onder de vijf jaar worden gevaccineerd tegen polio.
Dit wordt gefinancierd door de overheid en Unicef.We gaan alle kinderen opzoeken op hun compounds.Twintig teams van 2 of 3 personen. Dus we lopen de hele dag met een plastic koelbox en een plastic tasje van compound naar compound. Het is zwaar werk maar wel erg leuk om toe doen. Er is geen betere manier om te zien wat er zo allemaal in Gambia speelt.En rond lunchtijd wordt je ook overal uitgenodigd om een hapje mee te eten, maar dat heb ik maar aan me voorbij laten gaan.
We hebben tot half zes gewerkt. Daarna heb ik met Marie alles nageteld, hoeveel kinderen er gevaccineerd waren. Dit gebeurt allemaal nog met een potlood en een gummetje, maar het werkt ook. Ik was alleen wel blij dat ik een calculator op mij telefoon had.

Gisteren hebben we 6 kinderen een dagje meegenomen naar het strand. Ik had wat opblaasspeelgoed meegenomen vanuit Nederland. Ontroerend om te zien hoe die kinderen genoten hebben.
In het begin waren ze best wel bang van de zee, maar naar mate de dag vorderde moesten we ze steeds beter in de gaten houden. De zee kan hier soms ook best wel onbetrouwbaar zijn en je hebt er toch de verantwoordelijkheid voor.
Terug naar huis hebben ze allemaal liggen slapen in de auto.
Ik had vandaag de verhalen wel willen horen van die kinderen

• 30 Oktober 2011 - 14:05

Henriette:

He Maja wat fijn om weer wat van je te lezen! Wat maak je weer veel mee en maak je weer veel mensen blij!! Succes verder

• 30 Oktober 2011 - 15:07

Joke Kentie:

Hallo PRETLETTER !!

Wat hebben jullie kunnen genieten!!

Leuk dat er gelijk foto's bij zijn.

Lieve groetjes Joke

• 30 Oktober 2011 - 21:19

Anique:

Hallo Maja
    Wat fijn dat je werk en ontspanning zo kunt afwisselen en wat zullen jullie genoten hebben van die blije snoetjes!
    Eerst veel kinderen vaccineren en dan een dagje ontspannen aan zee. Ook fijn voor jezelf he. Het is te merken dat je nu zelf een internetverbinding hebt, je berichten zijn er sneller en vaker! leuk hoor om te lezen hoe het je vergaat daar. Werk ze weer morgen en geniet van alle mooie dingen om je heen. De tijd vliegt voorbij ....
    lieve groet,Anique

• 31 Oktober 2011 - 13:37

Marjolaine Vd Berg:

Ha Maja,
    Zover en toch dichtbij door je verhaal en
    je foto's.Wat leuk dat je de EHBOdozen nu zelf naar hun bestemming kunt brengen.
    Geniet van al het goede werk wat er door jullie gedaan wordt. Groetjes Marjolaine

• 31 Oktober 2011 - 15:18

Ria Kraay:

leuk om te zien hoe de kinderen zich vermaken in de zee. maar ik geloof dat jij je draai ook weer gevonden hebt.

• 01 November 2011 - 00:17

Willem:

Maja, gaan wij ook samen zwemmen?

Hoe gaat het met Andreeke?

• 01 November 2011 - 12:33

Lijske En Henk :

hoi Maja wat ben je weer druk bezig fijn om je te kunnen volgen wat een mooi werk met veel voldoening en veel blije gezichten je voelt je er volgens mij al weer helemaal thuis heb Joost vanmorgen bij ma gesproken was ook weer present wat hebben die kindjes genoten met hun dolfijn daar doe je het voor sterkte verder en de groetjes van ons Henk en Lijske

• 01 November 2011 - 17:17

Margriet Van Tilborg:

Hallo Maja, zojuist je verslagen zitten lezen, ik zie wel dat je er zo weer bent ingestapt of je niet bent weggeweest, leuk en bijzonder is dat. De mannen zijn inmiddels weer terug, zij zullen ook wel hebben genoten. Waar ik benieuwd naar ben, hoe reageerde men op je haar kleur?? Jullie genieten zeker wel van het huis wat jullie nu hebben. Hier is het volop herfst met prachtige kleuren en een fijne temperatuur. Ik wens je succes met al je werkzaamheden en geniet van de contacten.
    een groet uit Andel,
    Margriet.

• 02 November 2011 - 14:06

Lettie Versteeg:

We genieten van je verslag. Je weet de koppies wel uit te zoeken, voor foto's. (smelten).
    Ellis heeft haar app. verkocht en is helemaal in de wolken. Nu nop huizenjacht samen met haar vriend!
    Spannend zodoende weer.
    Geniet van je werkzaamheden en mensen om je heen! We zijn trots op je.