de container - Reisverslag uit Banjul, Gambia van maja verhoeven v.d. vliet - WaarBenJij.nu de container - Reisverslag uit Banjul, Gambia van maja verhoeven v.d. vliet - WaarBenJij.nu

de container

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg maja

30 November 2011 | Gambia, Banjul

Weer een paar pittige dagen achter de rug. 26 dozen om uit te zoeken en weg te brengen. Maar wat is dit leuk....
Allereerst wil ik nog even vertellen dat ik maandagavond bij onze vriend Carl op bezoek was. Zijn zusje had haar kindje van 8 dagen verloren...en de oorzaak...Voor zover ik het kon beoordelen gewoon een simpele spruwinfectie in haar mond, zodat het pijn deed om te drinken. De moeder zat nu met een enorme borstonsteking. En deze mensen bellen me zo vaak als er wat is en nu hebben ze dat niet gedaan.....

Dinsdag de hele dag op pad geweest om spullen weg te brengen. Ik heb Salieu Baldou bezocht. We hebben hem leren kennen de eerste keer dat we in Gambia waren.Hij zet zich enorm in voor de voetbalsport in Gambia. Ik had van Sparta 30 een aantal voetbalteneus gehad en ik heb ze aan hen overhandigd. Wat waren ze hier ontzettend blij mee. Ik heb hierna nog een uurtje voetbal gekeken. Maar de trainingen hier zijn beslist niet mis. Wat wil je...in het zand....37 graden....je rondjes lopen.
Maar bij deze Sparta 30... Bedankt!!!!!!

Vandaag een Landrover gehuurd en een aantal gezinnen in Brikama en Lamin bezocht. Wat een feest.....Wat is iedereen blij en dankbaar met zijn kleding. Wij zeggen hier dat het tweedehanskleding is maar voor hun is het nieuw. Wat je hier aan kleding kunt kopen is zo ontzettend slecht van kwaliteit, dat ze veel blijder zijn met onze "tweedehands "kleding.De kleding heeft hier ook onzettend te lijden onder het wassen. Het wordt allemaal met de hand, met behulp van een steen gewassen. Het verbaast me iedere keer weer dat ze het toch weer schoon kunnen krijgen. Maar de was doen....een vrouw heeft daar een dagtaak aan.
Verder nog een matras en een lamp bezorgd bij de TBA van het stromatras
Ik heb voor het matras €12,50 betaald en voor de lamp €2,--.
In een van mijn dozen zat ook nog een plastic matrashoes, zodat ze vanf nu alles netjes shoon kan houden en de vrouwen hier in ieder geval op een meer menswaardiger manier kunnen bevallen.
En ook hier weer Abaraka, Abaraka We zullen voor je bidden May God bless you. En dan voel ik me soms zo bezwaard. Het zijn per slot van rekening onze oude spullen die voor ons bijna geen waarde meer hebben.
Maar ook voor jullie allemaal ABARAKA Dank jullie wel

  • 30 November 2011 - 19:27

    Anique:

    Wat een land!......wat een verschil met hier, wij zijn bezig met het sinterklaasfeest ....dat zegt genoeg denk ik. daar zijn ze al blij met een gedragen shirtje. Hoe schril het contrast. Wat fijn dat je iets hebt kunnen doen voor de vrouw in dat trieste kraamhuisje.Ze zal zich nu al professioneler voelen denk ik. Ze deed het al prima, maar nu is het werken vast fijner. Dat moet een goed en voldaan gevoel geven als je dat achter kunt laten. Nog 3 dagen zie ik.... ik hoop dat je nog mensen blij kunt maken met je spullen en dat de mensen die een speciaal plekje in jouw hart hebben je nog even kunnen zien. Sluit het goed af zodat je voldaan en zonder twijfel terug naar huis gaat. lieve groetjes Anique

  • 01 December 2011 - 09:47

    Joke Kentie:

    De laatste dag!!!

    Veel sterkte en nogmaals iedereen de groeten AUB

    Liefs Joke

  • 01 December 2011 - 13:14

    Hanneke:

    Hallo Maja,

    wat fijn dat je toch nog zelf al je spullen hebt kunnen uitdelen!!
    Het voetbalelftal ziet er super uit zo.
    Nog 2 dagen in Gambia en dan moet je helaas ook weer naar nl.
    Ik heb een goede reis terug gehad maar wel met een hoop herinneringen.
    Een goede reis terug!
    Ik heb je nog een privemail gestuurd.

    Groetjes Hanneke

  • 01 December 2011 - 17:16

    Eike:

    Ha Maja,

    Wat mooi dat de container er toch nog was voor dat je weg gaat, dan zie je zelf hoe blij ze er mee zijn.
    Zo blij met wat wij niet meer nodig hebben, ik snap wat jij bedoeld.
    Ik ben toch wel blij om je weer te zien.
    Goede reis en tot gauw.

    Liefs Eike

  • 02 December 2011 - 14:44

    Annemarie Klijn:

    Heey Maja
    Wat een hoop goede dingen heb je weer gedaan wat moet je je rijk voelen om dit weer allemaal gedaan te hebben.Een heel goede terugreis,ik bel je snel op volgende week want ik wil het weer allemaal horen.
    liefs Annemarie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Gambia, Banjul

maja

Zelf ben ik van beroep kraamverzorgende. Van 21 oktober tot 3 december 2011 ben ik weer in Gambia om daar Marie Joof, een verloskundige die ontzettend veel goed werk doet voor de lokale bevolking een poosje te helpen met haar drukke werkzaamheden.Het afgelopen jaar heb ik geprobeerd sponsorgeld te verzamelen zodat Marie ook financieel een steuntje in de rug krijgt.

Actief sinds 05 Okt. 2009
Verslag gelezen: 914
Totaal aantal bezoekers 325191

Voorgaande reizen:

08 April 2016 - 26 Augustus 2016

maja in gambia 2016

13 Maart 2015 - 23 Maart 2015

vakantie 2015

12 Oktober 2014 - 02 December 2014

Maja 7 weken in Gambia 2014

28 Maart 2014 - 16 April 2014

3 weken gambia 2014

18 Oktober 2013 - 02 December 2013

6 weken gambia 2013

18 Oktober 2013 - 02 December 2013

6 weken gambia 2013

27 Maart 2013 - 17 April 2013

Op vakantie in Gambia

19 Oktober 2012 - 03 December 2012

Gambia 2012

21 Oktober 2011 - 03 December 2011

maja terug in gambia

21 Oktober 2010 - 03 December 2010

maja opnieuw in gambia

29 Oktober 2009 - 04 December 2009

maja in gambia

Landen bezocht: