weer terug - Reisverslag uit Kololi, Gambia van maja verhoeven v.d. vliet - WaarBenJij.nu weer terug - Reisverslag uit Kololi, Gambia van maja verhoeven v.d. vliet - WaarBenJij.nu

weer terug

Blijf op de hoogte en volg maja

21 Oktober 2012 | Gambia, Kololi

Zo daar zijn we weer weer. Terug in een ontzettend warm Gambia. Ik zit een een heel leuk huisje op een Gambiaans compound. samen met een gambiaanse familie die dit huisje verhuren. Ik heb alles wat ik nodig heb. Een kleine douche en w.c. 2 slaapkamers en een keukentje. Er lopen hier 2 kinderen rond waar ik al dikke maatjes mee ben.
Gisteren ben ik eerst geld wezen wisselen. Daarna het geld op de bank gebracht. Ik had maar liefst 40 mensen voor me. Volgende week is het Toubaski en al de zuur gespaarde centen gaan dan op aan eten.V erder een fiets gekocht, jaaa, Maja gaat fietsen in Gambia. Ik zit best wel een eindje van de winkeltjes vandaan, maar de zandweg hier is redelijk hard, dus ik kan wel op de fiets.
Zaterdagavond bij Marie wezen eten. Op het moment dat ik er was, was er ook een moeder met een baby die zo ontzettend veel pijn had. Er was nog een nederlandse dame ,Marijke, ook een kraamverzorgster en we kwamen eigenlijk samen wel tot de conclusie dat dit kindje het KISS syndrooom had. Hebben ze hier nog nooit van gehoord natuurlijk. Dus we gaan maar eens kijken of we een fysiotherapeut kunnen vinden.
Verder een hele gezellige avond gehad. Soulayman, een van de zoons van Marie, van beroep kok, had heerlijk voor ons gekookt.
Vandaag "mijn"kinderen "in Lamin opgezocht. Wat een feest....Ongelooflijk hoeveel er stonden te wachten. De gebruikelijk loly's uitgedeeld.Ik weet dat het niet goed is voor hun tanden, want van tanden poetsen hebben ze hier nog nooit gehoord. Maar het is zo fijn ze een beetje te verwennen. De volgende keer zal ik ze allemaal een tandeborstel geven :-) .
En zo pak ik het leven hier weer op, alsof ik niet weg geweest ben.
Morgen ga ik weer aan het werk in het Health Center van Brufut.
Ik houd jullie op de hoogte....

• 21 Oktober 2012 - 20:21

Joke Kentie:

Hi Maja,

Weer een leuk verslag van je!!
    Ik zie je zitten en ook fietsen, dat is wel zwaar maar heel goed te doen.
    In 2009 hebben Greta en ik er ook een gekocht.
    Lekker ook om langs het strand te fietsen (als het zand maar nat is :-)

MORGEN AAN DE SLAG DUS!!

SUK6!!

Knuffel en groeten Joke

• 21 Oktober 2012 - 20:24

Francien Smits:

Haaaa die Maja
    , heerlijk om weer wat van je te lezen vanuit THE Gambia. Ik ben met mijn gedachte al helemaal bij jou in THE Gambia en daarom heb ik al veel over je verteld vanmorgen ook na de kerk tijdens het koffie drinken.
    Mary rijneveld een verpleegkundige en een vriendin van me vertelde tijdens dat koffie drinken dat ze 25 Jan. Met me mee zal gaan, morgenochtend gaan we de vlucht boeken, ik weer helemaal blij natuurlijk, samen lijkt me nog veel leuker!
    Misschien kunnen we dan met Marie ook meewerken, leg het maar voor als je wilt.
    en wat betreft die fiets heb je het adres wij willen graag ook zoiets in die tijd.
    Laat de info maar achter.
    Als je kebba jewarra morgen spreekt in het health centre brufut wil je svp de hartelijke groeten overbrengen van mij.
    Heeeeel veel succes in THE smiley Coast
    Veel liefs
    Francien

• 21 Oktober 2012 - 21:58

Kuni:

Heey Maja,
    Wat leuk en bijzonder om weer wat van je te lezen, ik zie het idd ook voor me.
    Ik kan me zo indenken hoe heerlijk het voor je moet zijn om weer in Gambia te zijn.
    Heel veel succes !!!

Hart groet Kuni

• 21 Oktober 2012 - 22:34

Ria Van Rijswijk:

Hoi Maja,
    Goed om te horen en te zien dat je goed bent aangekomen.

• 22 Oktober 2012 - 08:10

Joyce:

He Maja,

Wat goed om te lezen dat je weer veilig aangekomen bent in Gambia!
    En dat je het ook alweer zo naar je zin hebt, kan we voorstellen dat het weer een soort van thuis komen is! Heel veel plezier en suc6! xxx

• 22 Oktober 2012 - 18:57

Hanneke:

Hoi Maja,

super dat je weer terug bent.
    Ik wens je veel veilige fietskilometers :)

Groetjes Hanneke