Mijn huisje - Reisverslag uit Kololi, Gambia van maja verhoeven v.d. vliet - WaarBenJij.nu Mijn huisje - Reisverslag uit Kololi, Gambia van maja verhoeven v.d. vliet - WaarBenJij.nu

Mijn huisje

Door: maja

Blijf op de hoogte en volg maja

25 Oktober 2012 | Gambia, Kololi

Ik heb hier onderdak gevonden op een gambiaans compound. Ik zit hier in een heel leuk huisje . Mijn huisbaas woont met zijn vrouw naast me en ze hebben 2 kinderen van 6 en 9 jaar. Aan de andere kant woont een echtpaar zonder kinderen. De kinderen komen 's avonds vaak even een praatje maken of een spelletje doen. Gisteravond heb ik ze mijn foto's op de laptop laten zien van afgelopen winter. Ik kreeg ze niet uitgelegd dat in de winter het water bij ons soms bevroren is en dat je dan kunt schaatsen....."In your country you can walk on the water ??? ". Ze waren ook verbaasd over de grote hoeveelheid kleren die we dragen."When you have to wear som many clothes you can not move ! "....
Mijn huisbaas is een brave moslim en op zaterdag en zondagmiddag krijgen de kinderen Arabische les.
Dit gebeurt dus allemaal in de tuin, dus daar kan ik van meegenieten...En dat meegenieten bedoel ik niet positief want mijnheer de arabische leraar hanteert het stokje om de kinderen af en toe een tik te geven met verve.
Dus ik besloten dat ik in het vervolg de arabische lessen maar aan mijn neus voorbij laat gaan.

  • 25 Oktober 2012 - 09:17

    Kuni Blank:

    Wellicht maar beter Maja idd om de lessen aan je voorbij te laten gaan , moeilijk hoor om dat aan te zien,
    Je hebt idd een heel leuk huisje.

    Maar oo, wat moeilijk ook weer om vrouwen met lege handen weg te moeten sturen....
    Sterkte ermee
    Hart groet Kuni

  • 25 Oktober 2012 - 09:52

    Joyce:

    Het ziet er leuk uit Maja! Maar inderdaad die lessen wil je dan liever niet bijwonen!
    Wel leuk en gezellig lijkt me dat ze je op komen zoeken en dat je spelletjes met ze kan doen. Daar moet je dan ook zeker maar erg van genieten! Liefs

  • 25 Oktober 2012 - 10:40

    Johan Antonides:

    Super Maja wat je allemaal doet en kunt doen, een stuk moeilijker is het als je dat even niet kunt.
    Ik wens je een mooie tijd toe, en hoop dat je het zelf zult ervaren van ' ík mag helpen, en niet ik moet helpen' raak er niet te vast aan verknokt daar hé, want je aanwezigheid word hier gemist :) hartelijke groet vanuit AEL, Johan.

  • 25 Oktober 2012 - 11:13

    Stephan En Lettie:

    Nou je zit er weer midden in. Wat een toestanden tref je weer aan. Besef je meteen weer dat het prachtig is wat je doet!!! Blijf positief en sterkte met alles. We denke aan je. Doei.

  • 25 Oktober 2012 - 13:29

    Ria Van Rijswijk:

    Ziet er leuk uit dat huisje, maar tijdens de arabische les gewoon weg wezen.
    Verder super wat je daar doet.



  • 25 Oktober 2012 - 16:45

    Margiet:

    Hallo Maja, zojuist je verslagen gelezen, wat gebeurt er weer veel wat je aandacht vraagt. Het kost veel tijd begrijp ik om spullen te halen, ja wij zijn met een auto zo overal, en van alles is hier te krijgen. Waarom is het zo ongelijk verdeeld in deze wereld vraag je, je soms af. Maar jou inzet en krachten zijn fantastich daar voor je medemens.Ik wens je veel wijsheid en geduld. Geniet van de mensen.
    Een hartelijke groet en ik blijf je volgen hoor.

  • 25 Oktober 2012 - 19:17

    Sjan Van Oene:

    Wat een wereld van verschil weer!! Succes Maja, houdt de moed erin.
    Alle kleine beetjes helpen.
    Groetjes Sjan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

maja

Zelf ben ik van beroep kraamverzorgende. Van 21 oktober tot 3 december 2011 ben ik weer in Gambia om daar Marie Joof, een verloskundige die ontzettend veel goed werk doet voor de lokale bevolking een poosje te helpen met haar drukke werkzaamheden.Het afgelopen jaar heb ik geprobeerd sponsorgeld te verzamelen zodat Marie ook financieel een steuntje in de rug krijgt.

Actief sinds 05 Okt. 2009
Verslag gelezen: 492
Totaal aantal bezoekers 325282

Voorgaande reizen:

08 April 2016 - 26 Augustus 2016

maja in gambia 2016

13 Maart 2015 - 23 Maart 2015

vakantie 2015

12 Oktober 2014 - 02 December 2014

Maja 7 weken in Gambia 2014

28 Maart 2014 - 16 April 2014

3 weken gambia 2014

18 Oktober 2013 - 02 December 2013

6 weken gambia 2013

18 Oktober 2013 - 02 December 2013

6 weken gambia 2013

27 Maart 2013 - 17 April 2013

Op vakantie in Gambia

19 Oktober 2012 - 03 December 2012

Gambia 2012

21 Oktober 2011 - 03 December 2011

maja terug in gambia

21 Oktober 2010 - 03 December 2010

maja opnieuw in gambia

29 Oktober 2009 - 04 December 2009

maja in gambia

Landen bezocht: