Mijn huisje - Reisverslag uit Kololi, Gambia van maja verhoeven v.d. vliet - WaarBenJij.nu Mijn huisje - Reisverslag uit Kololi, Gambia van maja verhoeven v.d. vliet - WaarBenJij.nu

Mijn huisje

Door: maja

Blijf op de hoogte en volg maja

25 Oktober 2012 | Gambia, Kololi

Ik heb hier onderdak gevonden op een gambiaans compound. Ik zit hier in een heel leuk huisje . Mijn huisbaas woont met zijn vrouw naast me en ze hebben 2 kinderen van 6 en 9 jaar. Aan de andere kant woont een echtpaar zonder kinderen. De kinderen komen 's avonds vaak even een praatje maken of een spelletje doen. Gisteravond heb ik ze mijn foto's op de laptop laten zien van afgelopen winter. Ik kreeg ze niet uitgelegd dat in de winter het water bij ons soms bevroren is en dat je dan kunt schaatsen....."In your country you can walk on the water ??? ". Ze waren ook verbaasd over de grote hoeveelheid kleren die we dragen."When you have to wear som many clothes you can not move ! "....
Mijn huisbaas is een brave moslim en op zaterdag en zondagmiddag krijgen de kinderen Arabische les.
Dit gebeurt dus allemaal in de tuin, dus daar kan ik van meegenieten...En dat meegenieten bedoel ik niet positief want mijnheer de arabische leraar hanteert het stokje om de kinderen af en toe een tik te geven met verve.
Dus ik besloten dat ik in het vervolg de arabische lessen maar aan mijn neus voorbij laat gaan.

• 25 Oktober 2012 - 09:17

Kuni Blank:

Wellicht maar beter Maja idd om de lessen aan je voorbij te laten gaan , moeilijk hoor om dat aan te zien,
    Je hebt idd een heel leuk huisje.

Maar oo, wat moeilijk ook weer om vrouwen met lege handen weg te moeten sturen....
    Sterkte ermee
    Hart groet Kuni

• 25 Oktober 2012 - 09:52

Joyce:

Het ziet er leuk uit Maja! Maar inderdaad die lessen wil je dan liever niet bijwonen!
    Wel leuk en gezellig lijkt me dat ze je op komen zoeken en dat je spelletjes met ze kan doen. Daar moet je dan ook zeker maar erg van genieten! Liefs

• 25 Oktober 2012 - 10:40

Johan Antonides:

Super Maja wat je allemaal doet en kunt doen, een stuk moeilijker is het als je dat even niet kunt.
    Ik wens je een mooie tijd toe, en hoop dat je het zelf zult ervaren van ' ík mag helpen, en niet ik moet helpen' raak er niet te vast aan verknokt daar hé, want je aanwezigheid word hier gemist :) hartelijke groet vanuit AEL, Johan.

• 25 Oktober 2012 - 11:13

Stephan En Lettie:

Nou je zit er weer midden in. Wat een toestanden tref je weer aan. Besef je meteen weer dat het prachtig is wat je doet!!! Blijf positief en sterkte met alles. We denke aan je. Doei.

• 25 Oktober 2012 - 13:29

Ria Van Rijswijk:

Ziet er leuk uit dat huisje, maar tijdens de arabische les gewoon weg wezen.
    Verder super wat je daar doet.

• 25 Oktober 2012 - 16:45

Margiet:

Hallo Maja, zojuist je verslagen gelezen, wat gebeurt er weer veel wat je aandacht vraagt. Het kost veel tijd begrijp ik om spullen te halen, ja wij zijn met een auto zo overal, en van alles is hier te krijgen. Waarom is het zo ongelijk verdeeld in deze wereld vraag je, je soms af. Maar jou inzet en krachten zijn fantastich daar voor je medemens.Ik wens je veel wijsheid en geduld. Geniet van de mensen.
    Een hartelijke groet en ik blijf je volgen hoor.

• 25 Oktober 2012 - 19:17

Sjan Van Oene:

Wat een wereld van verschil weer!! Succes Maja, houdt de moed erin.
    Alle kleine beetjes helpen.
    Groetjes Sjan