De kleine Assan en voetbalnieuws - Reisverslag uit Kololi, Gambia van maja verhoeven v.d. vliet - WaarBenJij.nu De kleine Assan en voetbalnieuws - Reisverslag uit Kololi, Gambia van maja verhoeven v.d. vliet - WaarBenJij.nu

De kleine Assan en voetbalnieuws

Blijf op de hoogte en volg maja

11 April 2014 | Gambia, Kololi

Ik had mijn verhaal gisteren al willen schrijven, maar ja mijn tegoed was op. Ik gebruik hiervoor mijn internet een dongel, dat is een soort usb stick met een simkaartje er in daar moet wel voldoende krediet op staan, anders werkt het niet. Dus krediet op....dan maar weer proberen om ergens krediet gekocht te krijgen. Gelukkig zit er een shopje een 500 meter verderop die het verkoopt. Maar aangezien ik het fijn vindt om mijn verhaaltjes aan het eind van de dag (of aan het begin van de nieuwe dag) te schrijven moest het even wachten, want ik durf en doe hier veel, maar 's avonds laat alleen erop uit gaan, dat doe ik niet.

Maargoed.... de kleine Assan, dat kleine vrolijke kereltje met een open ruggetje. Al heel snel na mijn verhaal op deze site en op mijn facebook meldde zich een sponsor die het schoolgeld wilde betalen. Geweldig toch. Dus gistermorgen naar school geweest en gelukkig trof ik een hele vriendelijke en bereidwillige hoofdonderwijzer waar ik alle hulp van kreeg en die echt het belang er wel van in zag dat juist kinderen als Assan goed onderwijs nodig hebben. De vader van Assan is overleden en de moeder van Assan leeft van charity, soms gaat ze er zelfs op uit om te bedelen. Zij heeft de zorg voor drie jonge kinderen. Zo schrijnend.....Maar nadat op school alles geregeld was er op uit om schoenen ( op school verplicht) ook al kun je niet lopen, een schooltas, schriften een schooluniform en zo te kopen. Hier loop je niet zomaar even de supermarkt binnen om dat allemaal aan te schaffen.Maar goed rond de middag was alles geregeld. Joepie Assan kan naar school !!!!!!

Om twee uur zouden we opgehaald worden om naar Janbur te gaan. Een goede kennis van ons , Buba, woont daar en van hem wisten we dat de lokale voetbalclub daar geen teneus had, en daarom ook niet mee mocht spelen in de competitie. Joost zei al, het zal daar best wel armoe troef zijn, dus nog een aantal dozen met kleding ingeladen en op naar Janbur. Pffffff echt in de middle of nowhere. Maar de ontvangst op het compound van Buba was allerhartelijkst. Eerst de kinderen blij gemaakt met een luchtballon en daarna lekker sinterklaas gespeeld om ieder kind van een nieuwe outfit te voorzien. Om vijf uur zou de overhandiging van de teneu's plaatsvinden en er was ter ere van ons een voetbalwedstrijd georganiseerd. We werden echt als VIP's behandeld. We kregen ieder een stoel en een tafeltje met een kanten kleedje er op. Vraag me niet waar ze dat te voorschijn gehaald hadden, we kregen een flesje frisdrank en een mand met wel 25 bananen en 50 sinaasappels. Geweldig, als je weet dat dit van mensen komt die echt niets hebben. Maar goed onze club verloor met 2-1. Na de wedstrijd werd er uitbundig afscheid genomen, en werden we door honderden mensen uitgezwaaid. We leken Koning Willen Alexander en prinses Maxima wel. En wij maar zwaaien....
Maar al met al een dag met een gouden randje !!!!

  • 11 April 2014 - 02:18

    Ingrid:

    Heerlijk om de nachtdienst even te onderbreken
    Met goed nieuws uit Ghambia
    Geniet ervan

  • 11 April 2014 - 07:56

    Jeanne Koops:

    Joost en Maja, ik kan me voorstellen dat je van dit werk heel veel voldoening hebt. Jullie zijn 2 Kanjers . geniet ervan

  • 11 April 2014 - 08:43

    Joke Kentie:

    Goedemorgen Maxima en Alexander.


    Tegenwoordig komt je bericht in het spam of het zit bij de reclame Maja.
    Misschien handig om ff door te geven, want dat zal bij meer lezers kunnen misschien ??

    Wat fijn om dit nieuws weer te lezen.

    Fijn weekend en weer sterkte gewenst!!

    PS Alle bekende Gambianen de groetjes

    Liefs Joke.

  • 11 April 2014 - 17:41

    Teunie:

    Wat heerlijk om deze ontroerende verhalen te lezen, wat een onvergetelijke indruk zal dit alles weer op jullie maken, sterkte en veel energie toegewenst, groeten uit een zonnig Andel

  • 11 April 2014 - 22:26

    Hermine:

    Dag Maja en Joost,
    Mooi dat Assan naar school mag.
    En even om een hoekje kijken op dat voetbalveld met jou en Joost aan dat tafeltje...dat zou best leuk zijn ;)!
    Veel goeds gewenst,
    Hermine

  • 12 April 2014 - 11:36

    Jan-Arie:

    Is er daar geen tennisveld dan kan de winterkampioen maja ze gelijk een paar lessen geven.
    Doe joost ook de groeten.

  • 14 April 2014 - 08:53

    Eike:

    Super joh om dit alles zo te horen, jullie zijn zeker super goed bezig. Wat zal het weer een voldoening geven. Nog een hele fijne tijd daar!!!! Liefs Eike

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Gambia, Kololi

maja

Zelf ben ik van beroep kraamverzorgende. Van 21 oktober tot 3 december 2011 ben ik weer in Gambia om daar Marie Joof, een verloskundige die ontzettend veel goed werk doet voor de lokale bevolking een poosje te helpen met haar drukke werkzaamheden.Het afgelopen jaar heb ik geprobeerd sponsorgeld te verzamelen zodat Marie ook financieel een steuntje in de rug krijgt.

Actief sinds 05 Okt. 2009
Verslag gelezen: 492
Totaal aantal bezoekers 325174

Voorgaande reizen:

08 April 2016 - 26 Augustus 2016

maja in gambia 2016

13 Maart 2015 - 23 Maart 2015

vakantie 2015

12 Oktober 2014 - 02 December 2014

Maja 7 weken in Gambia 2014

28 Maart 2014 - 16 April 2014

3 weken gambia 2014

18 Oktober 2013 - 02 December 2013

6 weken gambia 2013

18 Oktober 2013 - 02 December 2013

6 weken gambia 2013

27 Maart 2013 - 17 April 2013

Op vakantie in Gambia

19 Oktober 2012 - 03 December 2012

Gambia 2012

21 Oktober 2011 - 03 December 2011

maja terug in gambia

21 Oktober 2010 - 03 December 2010

maja opnieuw in gambia

29 Oktober 2009 - 04 December 2009

maja in gambia

Landen bezocht: