Een eerste up date - Reisverslag uit Kololi, Gambia van maja verhoeven v.d. vliet - WaarBenJij.nu Een eerste up date - Reisverslag uit Kololi, Gambia van maja verhoeven v.d. vliet - WaarBenJij.nu

Een eerste up date

Blijf op de hoogte en volg maja

16 Oktober 2014 | Gambia, Kololi

Lieve mensen wat is het hier heet, en een luchtvochtigheid Pffffff Ik zit nu met de ventilator aan handdoekje op schoot omdat mijn ogen steeds vol lopen met zweet. Ongelooflijk.........Dus ik probeer eerst maar een klein beetje te aclimatiseren voordat ik aan het werk ga.
Na een hele voorspoedige vlucht kwam ik rond half tien aan in Gambia, en wat is het dan toch fijn dat je een plekje voor jezelf hebt.
Dinsdag druk geweest, met boodschappen doen, mijn huisje op orde maken, geld wisselen, geld naar de bank brengen, naar de timmerman om horren voor mijn raam en deur te laten maken.
En vandaag naar Marie geweest. Het is altijd een feestje om daar naar toe te gaan. Al die kinderen op dat compound. Het voelde allemaal weer zo vertrouwd.
Tussen de bedrijven door nog even naar het strand geweest. Maar wat een schrik....geen toerist te bekennen. Door de Ebola uitbraak in West Afrika blijven de toeristen massaal weg. Ik ben bang dat ook als er geen Ebola komt in Gambia er toch heel veel slachtoffers zullen vallen omdat er geen inkomen meer is. . Veel mensen die in het toerisme werkzaam zijn moeten hele gezinnen onderhouden. Ik kocht vandaag war fruit bij een van de fruitdames. Ik was haar eerste klant in twee dagen, en ze moet vier kinderen te eten geven. En ik heb de indruk dat het nu pas tot de mensen hier door gaat dringen dat de toeristen echt niet komen.
Er worden hier weinig handen meer geschud, dat wordt ook geadviseerd door de voorlichtingscampagnes die hier gegeven worden.
Ik ben bang dat er deze keer niet alleen veel sponsorgeld op zal gaan aan medicijnen maar ook simpelweg aan zakken rijst.

  • 16 Oktober 2014 - 12:40

    Joke:

    Hallo Maja,


    Wat fijn als ik de computer aan doe dat er een berichtje van jou is!!

    Kan me voorstellen dat die luchtvochtigheid lastig is, je wordt niet droog.
    Je hoef je ook niet in te smeren, want dat helpt niet, het zweten wordt daardoor alleen maar erger!!
    Je krijgt er wel een lekker babyhuidje van, dus dat is weer mee genomen :-)
    Geen handen schudden en niet alleen voor het Ebola virus, maar houd nu ook de Apollo in de gaten hé!!

    Al met al ben je weer (thuis) gekomen !!

    Sterkte hoor en liefs van mij:

    Joke

  • 16 Oktober 2014 - 15:27

    Marianne En Glenn:

    Hallo maja,

    Ik ben al dagen bezig om je te traceren omdat we zo'n ontzettend leuk contact hadden in het vliegtuig.
    Hoe gaat het met je? We zouden je heel graag treffen zolang we hier zijn.
    Misschien kunnen we samen een keer uit eten gaan, dan hoef je niet alleen ;-)
    Kun je als je het leuk vind ons een berichtje sturen.
    Liefs en groetjes marianne


  • 16 Oktober 2014 - 19:35

    Lettie En Stephan Versteeg:

    Hoi Maja,
    Wat een dapper wijf ben jij ook! We zijn trots op je hoor. We lezen met belangstelling je verhaal.Pas goed op jezelf en we denken aan je.
    Lieve groeten uit Ael. Stephan en Lettie.

  • 17 Oktober 2014 - 18:09

    Heleen:

    Hai Maja
    Je bent weer echt in je andere wereld geland he.. wat fijn ook een plek je van jezelf. Hoop dat je weer veel goed werk kunt doen..en er ook veel van geniet.
    Veel.liefs
    Hilde en Heleen

  • 20 Oktober 2014 - 14:08

    Hermine:

    Hoi Maja,
    Fijn dat je goed bent aangekomen! In de Hitte!!
    Maar elke dag lees en hoor je hier wel iets over ebola.
    Maar jouw verhaal, (terwijl het daar nog niet een is) raakt me.
    Goed dat je dat ons laat zien!
    Veel goeds gewenst,
    Hermine

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

maja

Zelf ben ik van beroep kraamverzorgende. Van 21 oktober tot 3 december 2011 ben ik weer in Gambia om daar Marie Joof, een verloskundige die ontzettend veel goed werk doet voor de lokale bevolking een poosje te helpen met haar drukke werkzaamheden.Het afgelopen jaar heb ik geprobeerd sponsorgeld te verzamelen zodat Marie ook financieel een steuntje in de rug krijgt.

Actief sinds 05 Okt. 2009
Verslag gelezen: 696
Totaal aantal bezoekers 325221

Voorgaande reizen:

08 April 2016 - 26 Augustus 2016

maja in gambia 2016

13 Maart 2015 - 23 Maart 2015

vakantie 2015

12 Oktober 2014 - 02 December 2014

Maja 7 weken in Gambia 2014

28 Maart 2014 - 16 April 2014

3 weken gambia 2014

18 Oktober 2013 - 02 December 2013

6 weken gambia 2013

18 Oktober 2013 - 02 December 2013

6 weken gambia 2013

27 Maart 2013 - 17 April 2013

Op vakantie in Gambia

19 Oktober 2012 - 03 December 2012

Gambia 2012

21 Oktober 2011 - 03 December 2011

maja terug in gambia

21 Oktober 2010 - 03 December 2010

maja opnieuw in gambia

29 Oktober 2009 - 04 December 2009

maja in gambia

Landen bezocht: