container - Reisverslag uit Kololi, Gambia van maja verhoeven v.d. vliet - WaarBenJij.nu container - Reisverslag uit Kololi, Gambia van maja verhoeven v.d. vliet - WaarBenJij.nu

container

Blijf op de hoogte en volg maja

04 November 2014 | Gambia, Kololi

Ik moest weer even mijn eigen reisverslag terug lezen. Er gebeurt hier iedere dag zoveel.En saai.....nee dat is het nooit.
Een heerlijk weekend gehad. Zondag lekker de hele dag in de village geweest. Adji had heerlijk voor me gekookt. Een van mijn favorieten. Fishballs.....gemaakt van de bongavis die wordt gemalen en daar worden soort gehaktballen van gemaakt. Normaal is de bongavis voor ons niet om te eten omdat er heel veel graat in zit. Maar als hij is gemalen...een beetje jumbo erdoor...zo lekker !
Even op het compound van de oude man wezen kijken waar inmiddels een nieuwe trap en een nieuw (lokaal) toilet gerealiseerd zijn. Wat is deze man dankbaar!! Je moet je voorstellen dat je je huis weer uit kunt en weer naar het toilet kan.

En in de avond een heerlijk gegeten bij Marie. Waar ik ook ben, overal wordt het beste uit de kast gehaald om het aan me voor te zetten. Ik voel me best wel eens bezwaard, maar ik besef ook wel dat de mensen het fijn vinden om me een beetje te verwennen. Ook goed om te zien dat er
een jongeman, een vriend van Assan, langskwam om me te verwelkomen. Hij had van Assan een van de rolstoelen gehad die met de container meegegaan zijn. Wat fijn om te zien dat alles zo goed terecht komt.

Vandaag is de container aangekomen met daarin maar liefst 91 dozen. Dertig dozen met medische spullen, zoals kraammatrasjes, navelklemmetjes, handschoenen etc. Zijn rechtstreeks naar Marie gegaan. Die ga ik volgende week weer weg brengen als Joost en Andre er zijn.
De overige dozen zitten vol met kleding en linnengoed. Altijd een dankbaar werk om dit altijd weer weg te brengen bij de verschillende families.
De eerste dozen zijn vandaag al weer opgehaald.
Vanmiddag weer een noodkreet gehad uit het ziekenhuis dat de medicijnen weer op waren. Nu de coartem. Een van de medcijnen die gebruikt worden voor malaria. Dus morgen na het werk in het ziekenhuis
gaan we weer op medicijnen uit.

Ik realiseer me dat mijn reisverslagen op het moment wat minder emotioneel zijn dan andere jaren. Maar geloof me de bittere armoede die ik dagelijks tegen kom, het intense verdriet van een moeder wiens kind ernstig ziek is en waarvoor op dat moment geen medicijnen zijn...Het raakt me nog steeds tot in het diepst van mijn ziel.
Ons rijke leven, waar we zo ontzettend dankbaar voor moeten zijn, de afstand tot het leven hier, waar op het moment door veel mensen echt honger geleden wordt, waar je het enen ondervoede kind na het andere ziet, is zo ontzettend groot dat ik het niet kan beschrijven.
Lieve mensen, lieve sponsors, elke euro door jullie gedoneerd komt zo ontzettend goed terecht.
Daarom nogmaals mijn rekening nummer
Maja Verhoeven. Gambia
NL 12 RABO 3630 735835

• 04 November 2014 - 08:45

Joke Kentie:

Hallo Maja,

Fijn dat je weer een lekker weekend had!.
    Heb je nodig om bij te tanken.

Zit er niet over in dat je berichtjes eentonig worden, ik weet gewoon dat je weer meer fans hebt :-)
    Wat fijn dat de rolstoel op de juiste plek terecht gekomen is. (net als met alles)

Hoe is het met Marie?
    Is ze de oude weer geworden?
    Wil je ze de groeten doen van mij?
    En vergeet Thea niet, is ze nog steeds druk?

Mooi dat de container aangekomen is, je kunt Sinterklaas weer zijn !!
    Zwarte Pieten zijn er in Gambia genoeg:-) NO PROBLEM IN THE GAMBIA!!!
    Een wit paard zal moeilijker worden, maar de Ezel zal weer paraat zijn!!
    Ik zie de blije gezichten al weer voor me :-) :-)

Lieve groetjes van mij:
    Joke xx

• 10 November 2014 - 17:03

Marja Versteeg:

hehe, eindelijk kwam t er van om je site te bezoeken! hartstikke mooi wat je daar allemaal kunt doen. ik wilde ook wat doen. een centje overmaken.
    maar moest op zoek naar je IBAN!
    dus voor iedereen die ook wat wil doen?
    hier het nummer nl 12 RABO 3630 735 835