Vakantie - Reisverslag uit Kololi, Gambia van maja verhoeven v.d. vliet - WaarBenJij.nu Vakantie - Reisverslag uit Kololi, Gambia van maja verhoeven v.d. vliet - WaarBenJij.nu

Vakantie

Blijf op de hoogte en volg maja

23 Maart 2015 | Gambia, Kololi

Joost en ik zijn hier samen voor drie weken vakantie. Maar er moeten natuurlijk toch allerlei kleine dingetjes gebeuren. En er is natuurlijk heel veel te vertellen. Want saai......dat is het nooit hier. Vorige week zaterdag was natuurlijk onze eerste gang naar het compound van Marie. Wat heerlijk om daar iedereen weer te zien. Mooi om te zien dat het dak van haar kliniekje vernieuwd is en er nu een mooie veranda is. Met de gezondheid van Marie gaat het gelukkig goed. Iets waar ik me altijd wel een beetje zorgen om maak.
Vorige week maandag het ziekenhuis in Brufut weer van de nodige medicijnen voorzien. Wat een warm welkom en wat is het fijn om te zien dat de nieuwe officer in charge zo goed voor het beheer van de medicijnen zorgt.
Afgelopen vrijdag naar Lamin geweest. Er kunnen weer drie nieuwe kinderen op school aangemeld worden. Verder hebben we een jongetje aangemeld op school in Janbur. Janbur ligt achter Brikama een plaatsje waar je geen blanke zult zien. Voor de trouwe lezers van mijn blog, daar zijn twee jaar geleden de voetbalteneus van vv Giessen naar toe gegaan.
Fijn om Mr. Tamba even te spreken, de hoofdonderwijzer van het Emanuel Mission Center. Verder nog een paar pakketjes afgegeven die de sponsors voor hun kinderen mee gegeven hebben. Jullie zouden de gezichten eens moeten zien. Wat een blijdschap !!!
En daarna heerlijk met Rugy een poos onder de boom gezeten. Ataja gedronken en met handen, voeten, een beetje Engels en een beetje Mandinka bijgepraat.
Ik kom daar altijd tot rust. Wat leven de mensen daar toch makkelijk. Geen krant, geen radio, geen t.v......Alleen maar aandacht voor elkaar.

Verder ook een beetje de toerist gespeeld. Zondag wat gedronken in het duurste hotel van Gambia Coco Ocean in Bijilio. Wat een wereld van verschil....Wat een luxe....
Ik kan me voorstellen dat de doorsnee toerist zicht echt wel af vraagt...Gambia ??? Arm ??? Hoe kom je daar nu bij ?? Maar kijk eens wat verder dan het toeristengebied. Praat met de mensen.
Maar natuurlijk heeft Gambia voor de doorsnee toerist best wel wat te bieden. Mooie hotels, mooie stranden, een vriendelijke bevolking. En een heerlijk zonnetje.
Het seizoen is voor iedereen die in deze sector werkzaam is heel slecht geweest. Veel mensen die in de hotels en restaurants werkzaam zijn, zijn niet opgeroepen om te komen werken. Drama voor vele families.
En toch....altijd die glimlach op de gezichten, altijd die vriendelijkheid.
Er wordt veel geschreven over de bumsters hier, natuurlijk proberen mensen je geld af te troggelen. Wat doe je als je niets hebt. Ik moet zeggen dat het mij weinig overkomt. Maar ik ben zo langzamerhand dan ook wel een bekend gezicht en weten ze dat ze niet met smoesjes aan moeten komen.
Morgen ga ik een dag werken in het ziekenhuis van Tanji ( Ja, ik weet het, ik kan het niet helemaal laten) En na het werk ga ik even bij Jahadi kijken. De vroedvrouw waar anderhalf jaar geleden het bevallingshuisje voor gebouwd is.
Kortom...we genieten weer van het land en de mensen, en zijn ontzettend dankbaar dat we dankzij de steun van zovelen op sommige plaatsen en aan sommige gezinnen een helpende hand kunnen bieden.


  • 24 Maart 2015 - 18:25

    Hermine:

    Fijne vakantie ;)! Geniet ervan samen.
    Grtjs, Johan en Hermine

  • 24 Maart 2015 - 18:51

    Joke Kentie:

    Hey die Maja en Joost,

    Wat geweldig allemaal weer.
    Die 3 weken van jullie vliegen voorbij denk ik.

    Geniet er nog maar even van hoor!!

    Liefs XX Joke

  • 24 Maart 2015 - 22:32

    Stephan/Lettie:

    Je kan het niet laten om mensen terzijde te staan. Dat zit in je en dat zal niet zomaar veranderen.
    Lekker houden zo want zo ben je en zo moet je gewoon blijven. Blijf gewoon Maja.
    Fijne vakantie. Groeten ook aan Joost.

  • 26 Maart 2015 - 20:00

    Corrie:

    Hoi lief stel,wat genieten jullie weer,t,is jullie gegund ,maar probeer wel vakantie te j houden he, geniet maar van het mooie weer,t,is hier nat en zuur,heel veel gr van goof en corrie.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

maja

Zelf ben ik van beroep kraamverzorgende. Van 21 oktober tot 3 december 2011 ben ik weer in Gambia om daar Marie Joof, een verloskundige die ontzettend veel goed werk doet voor de lokale bevolking een poosje te helpen met haar drukke werkzaamheden.Het afgelopen jaar heb ik geprobeerd sponsorgeld te verzamelen zodat Marie ook financieel een steuntje in de rug krijgt.

Actief sinds 05 Okt. 2009
Verslag gelezen: 358
Totaal aantal bezoekers 325229

Voorgaande reizen:

08 April 2016 - 26 Augustus 2016

maja in gambia 2016

13 Maart 2015 - 23 Maart 2015

vakantie 2015

12 Oktober 2014 - 02 December 2014

Maja 7 weken in Gambia 2014

28 Maart 2014 - 16 April 2014

3 weken gambia 2014

18 Oktober 2013 - 02 December 2013

6 weken gambia 2013

18 Oktober 2013 - 02 December 2013

6 weken gambia 2013

27 Maart 2013 - 17 April 2013

Op vakantie in Gambia

19 Oktober 2012 - 03 December 2012

Gambia 2012

21 Oktober 2011 - 03 December 2011

maja terug in gambia

21 Oktober 2010 - 03 December 2010

maja opnieuw in gambia

29 Oktober 2009 - 04 December 2009

maja in gambia

Landen bezocht: