Medicijnen - Reisverslag uit Kololi, Gambia van maja verhoeven v.d. vliet - WaarBenJij.nu Medicijnen - Reisverslag uit Kololi, Gambia van maja verhoeven v.d. vliet - WaarBenJij.nu

Medicijnen

Blijf op de hoogte en volg maja

23 Oktober 2015 | Gambia, Kololi

Afgelopen dinsdag voor ruim 1000 euro medicijnen gekocht voor het Brufut Health Center en Marie.. Gelukkig heeft de regering er voor even voor gezorgd dat er malariamecicijnen zijn. Zodoende kon ik heel veel antibiotica en andere medicijnen kopen. Voorlopig kunnen ze weer een dag of tien vooruit.
Woensdag heb ik mezelf een dag vrij gegeven. Marie was ook dringend aan rust toe en we zijn gezellig samen naar het strand geweest. Op haar drukke compound komt ze niet tot rust. En deze dag....heeft ze bijna alleen maar geslapen.
Donderdag met Samba (de jongen van de mooie schilderijen) naar zijn school geweest. Dankzij het sponsorgeld studeert hij nu grafik design. Hij snapt heel goed dat hij niet van zijn schilderijen kan leven. Hij heeft hij deze kans met beide handen gegrepen en doet het geweldig op school. Als hij uiteindelijk klaar is heeft zijn opleiding uiteindelijk 300 euro gekost. Driehonderd euro ...en iemand heeft een goede toekomst. Ook in Gambia doet de computer steeds meer zijn intrede.
Vanmiddag ga ik naar Jahaddy de vroedvrouw in Tanji. Twee jaar geleden heb ik bij haar een bevallinshuisje laten bouwen omdat de vrouwen daar op een stuk plastic op een lemen vloer moesten bevallen. De ruimte is z'on succes dat er twee ruimtes bijkome. Nog een bevallingsruimte en een ruimte waar de vrouwen nog een dagje kunnen blijven om een beetje bij te komen.Vrouwen als zij zijn een steunpilaar voor de verbetering van de moeder en kindzorg in Gambia

• 23 Oktober 2015 - 14:08

Joke Kentie:

Hallo Maja,

Beetje late reactie voor mijn doen :-0
    Je was in SPAM terecht gekomen.
    Nou dat hebben we natuurlijk snel veranderd.

Fijn dat de regering ook wat van hun kant laten zien!!
    Kan jij weer wat meer aan andere nodige dingen kopen.

Je bent weer lekker bezig.!!!

Liefs en groeten van mij:

Joke ZZZ

• 23 Oktober 2015 - 14:55

Hermine:

Dag Maja,
    Mooi om je verhalen weer te lezen.
    Mooi wat je allemaal doet!
    groetjes, ook van Johan,
    Hermine

• 23 Oktober 2015 - 17:52

Ingrid:

hoi Maja.
    Weer goed bezig

• 23 Oktober 2015 - 17:58

Ingrid:

ik mis een stuk van mijn verhaal.;(
    Leuk om te horen dat het zo goed gaat bij Jahddy.
    Functioneert ons bed dat wij gesponsord hebben,ook nog goed, zijn er al veel vrouwen in bevallen?
    Goed dat er weer twee ruimtes bij komen!
    Geniet er van in je geliefde Gambia.
    Liefs Iris en Ingrid

• 23 Oktober 2015 - 20:41

Marianne:

Lieve Maja,
    Geweldig dat je weer zoveel voor het ziekenhuis hebt kunnen doen, ze mogen hun handen dicht knijpen met jou en je sponsers.
    Goed dat de bevallings huisjes zo goed dienst doen.
    Fijn dat je samen met marie (ook al sliep ze) lekker hebt kunnen relaxen.
    Pas goed op jezelf, liefs en een dikke kus van ons
    Marianne en Glenn

• 27 Oktober 2015 - 18:39

Oma V. Pepijn:

Hallo Maja,

Wat mooi om je verhaal te lezen, je mag heel trots zijn op wat jij doet voor de vrouwen en kinderen in Gambia.
    Zie uit naar je volgende verhaal.

Groetjes.

• 28 Oktober 2015 - 21:21

Corrie:

Hoi lieve maja ,wat gaat het weer lekker bij je hè ,en goed dat je af en toe dagje vrij neemt ,nog ff en dan komt je mannetje ook weer,geniet van het samen zijn,heel veel gr en xxx go en co