Het huisje van Jahaddy is geopend - Reisverslag uit Kololi, Gambia van maja verhoeven v.d. vliet - WaarBenJij.nu Het huisje van Jahaddy is geopend - Reisverslag uit Kololi, Gambia van maja verhoeven v.d. vliet - WaarBenJij.nu

Het huisje van Jahaddy is geopend

Blijf op de hoogte en volg maja

09 November 2015 | Gambia, Kololi

Vandaag werd De uitbreiding van Jahaddy's huisje gevierd. Het is nog niet helemaal klaar maar omdat Joost en Andre morgen weer terug gaan hebben we besloten het vandaag te doen
Wat een feest..er waren afgevaardigden van het ministry of helath, de alkali ( burgemeester ) de imand de raad van dorpsoudsten, veel collega vroedvrouwen waren aanwezig.
Na talloze toepspraken kon eindelijk het lint doorgeknipt worden. Het is zo mooi geworden....Er zijn nu twee bevallingsruimtes, en een ruimte waar de vrouwen nog een dagje of een nacht kunnen blijven om een beetje bij te komen.
Een aantal dozen met babykleding afgeleverd, zodat de newborn babay met kleertjes aan naar huis kan. Verder veel kraammatrasjes, handschoenen ed. Achter gelaten. En....een prachtige weegschaal, waarvan ik er 15 gehad heb van mijn werkgever Thebe kraamzorg.
Ook voor mij een onvergetelijke dag...Ik heb nooit kunnen denken dat ik dit soort dingen mogelijk zou kunnen maken.
Een schone, mooie plek waar vrouwen onder goede omstandigheden kunnen bevallen. Ik ben hier zo blij mee...Iedere vrouw en ieder kind verdient dit toch ???

• 09 November 2015 - 08:29

Joke Kentie:

Hey die Maja

Van Harte Gefeliciteerd, wat fijn dat er weer meer ruime is voor moeder en kind :-)

Zal tegenvallen dat de heren weer weg zijn, jullie zullen het best fijn gehad hebben!

Maar voor je het weet ben jij ook weer in Holland.

Heel veel suk6 en sterkte hoor!!

Liefs van mij

Joke XXX

• 09 November 2015 - 10:41

Teunie:

Lieve Maja, je hebt me vanmorgen alweer een kippenvel moment bezorgd.
    Van harte gefeliciteerd met dit prachtige resultaat.
    Wat maak jij medemensen blij.
    Geweldig Maja, geniet nog even van alles wat jij kunt doen voor je medemens, je bent een parel in Gods hand.
    Lieve groeten Teunie

• 09 November 2015 - 13:40

Sjan V Oene:

Fijn om te horen Maja. Een mooi resultaat voor de vrouwen en kindjes in Gambia.
    Je bent een schat.

• 09 November 2015 - 14:33

Margriet:

Dag Maja, wat fantastisch dat de opening van de uitbreiding kon worden gevierd. Dat zal veel vreugde geven aan de vrouwen die komen bevallen, zij hebben een goeie plek nodig en daar heb jij voor gezorgt.Je bent een Florence Nightegaal voor jou mensen. Succes met de dingen die je doet. Gr Margriet.

• 09 November 2015 - 19:18

Hermine:

Ja Maja, het is inderdaad bijzonder wat je allemaal in gang hebt gezet en voor elkaar hebt gekregen!
    Veel goeds gewenst,
    Hartelijke groet, Hermine

• 09 November 2015 - 20:57

Wil Kwakernaak :

hoi Maja
    Geweldig het huisje om te bevallen ,prachtig werk , groetjes van ons sterkte daar en nog een goede tijd.

liefs Wil

• 09 November 2015 - 22:54

Jentina:

Inderdaad iedere vrouw ene kind verdient dit toch! Super dat dit gelukt is. Met recht een felicitatie waard. Mooi, bijzonder, indrukwekkend werk! Veel succes met alles,

• 11 November 2015 - 12:45

Corrie:

Meid wat heb ik toch een bewondering voor jou,en hij wordt steeds groter,wat je allemaal bereikt,fantastisch met grote letters ,heel veel gr en xxxxx go en co

• 11 November 2015 - 19:21

Eike: