29 oktober 2017 - Reisverslag uit Mbamori Kunda, Gambia van maja verhoeven v.d. vliet - WaarBenJij.nu 29 oktober 2017 - Reisverslag uit Mbamori Kunda, Gambia van maja verhoeven v.d. vliet - WaarBenJij.nu

29 oktober 2017

Blijf op de hoogte en volg maja

29 Oktober 2017 | Gambia, Mbamori Kunda

We zijn alweer bijna een week in Gambia. Wat is er alweer veel gebeurd. Bij mijn kliniek van Jahaddy moet van alles gebeuren. Binnen en buiten moet alles geverfd worden. Er gaat een wachtruimte gebouwd worden en er de lokale badkamer moet betegeld worden en als er nog geld is moet er ook een plafon in. Dus deze week gesprekken gehad met verschillende aannemers. En vandaag is er gestart met de werkzaamheden. Dit jaar zijn er alweer ruim 150 bevallen in de kliniek. Er zijn zelfs 2 tweelingen geboren. Jahaady is haar dochter Adama aan het opleiden zodat de zorg daar de komende jaren gewaarborgd is. Ik denk er over Adama de officieele opleiding te laten volgen. Maar ja...het eeuwige geld....

Verder deze week het startschot gegeven voor de andere twee projecten van Altena4Gambia gegeven. In een een weeshuis in Serrekunda slapen 30 kinderen op een vieze vloer. Daar moeten tegels op de vloer en 30 stapelbedden geplaatst worden. De smid is al bezig een voorbeeld te maken. En er is ook gestart met het egaliseren van de vloer. Ook dat loopt...

Bij een school in Serrekunda gaat een toiletgebouw geplaatst worden. Daar moeten nu 300 kinderen gebruik maken van 1 toilet. De stank daar is niet te harden. Maar ze zijn al druk bezig om de blokken te maken om het gebouw te maken.

Er is een hele fijne samenwerking met Altena4Gambia en het is geweldig dat we met dit team dit alles kunnen realiseren. Ook duizendmaal dank aan mijn eigen sponsors.

En nu.....gaat Maja heerlijk relaxen op het strand

• 29 Oktober 2017 - 12:11

Marianne :

Nou maja weer een hoop te doen, leuk om je verhaal weer te lezen.
    Pas goed op jezelf en neem ook tijd voor jezelf

• 29 Oktober 2017 - 12:56

Conny Middelkoop:

Hallo Maja,

Fijn om te lezen dat er weer zoveel projecten "onder handen" zijn!
    We weten dat het in dit geval "vertrouwde" handen zijn, mooi hoor.....!!!!!
    Ik hoop dat jullie ook nog genoeg de tijd nemen om zelf lekker te relaxen en we hopen jullie op de valreep nog te ontmoeten weer..

Hartelijke groeten,
    Nico en Conny Middelkoop

• 29 Oktober 2017 - 14:04

Lettie Versteeg:

Wat een zegen dat je dit mag en kunt doen. Heb bewondering voor je. Joost heeft ons weer geholpen en vertelde met trots over de plannen. Kanjers zijn jullie

• 29 Oktober 2017 - 14:15

Corrie:

He lieve vriendin ,wat ga je weer tekeer zeg ,k denk dat je niet genoeg hebt aan 6 weken ,heerlijk om zo weer bezig te zijn met wat je zoooo graag doet ,wat een voldoening moet dat geven ,ga maar lekker zo door ,je bent een Kanjer

• 29 Oktober 2017 - 15:24

Joke:

Hey Maja,

Weer genoeg te doen lees ik.

Hoop dat het allemaal weer voor elkaar komt.

Vergeet je de Hol. tijd niet terug te zetten!

Liefs Joke XXXX

• 30 Oktober 2017 - 10:34

Henny Vos:

Zo Maja je maakt wel een vliegende start.
    Fijn dat je zo goed bezig bent.
    Succes met de projecten, maar dat is jou wel toevertrouwd.
    Groetjes,
    Henny

• 03 November 2017 - 09:18

Ria Boerman:

hai bezige bij Tegenvaller bij Jahaddi of had je het verwacht????? Ikkannu aftellen en ik verheug me erop in je achtertuin te kijken Succes met de drukte en tot over 15 nachtjes Liefs Ria