24 november 2017 - Reisverslag uit Kololi, Gambia van maja verhoeven v.d. vliet - WaarBenJij.nu 24 november 2017 - Reisverslag uit Kololi, Gambia van maja verhoeven v.d. vliet - WaarBenJij.nu

24 november 2017

Blijf op de hoogte en volg maja

24 November 2017 | Gambia, Kololi

Ik zie tot mijn schande dat mijn laatste reisverslag van 7 november is. Maar wat een hectische weken zijn het geweest. Maar het gaat lukken om alle drie de projecten af te ronden. Het schoolgeld is voor alle kinderen betaald. Kadootjes van de sponsors zijn afgeleverd.
De 2 slaapzalen in het weeshuis zijn klaar. Omgetoverd van een varkensstal tot 2 mooie lichte ruimtes. De toiletten eerken daar weer.
Bij de school zijn 4 keurige toiletten gebouwd. Gelukkig waren Dick en Gre Koster van Altena4Gambia er om deze twee projecten mee af te ronden. Voor het weeshuis zijn inmiddels 11 bedden klasr. Stevige ijzeren stapelbedden. Het gaat met de bedden niet zo snel omdat de smid,die de bedden maakt, afhsnkelijk is van stroom en de stroomvoorziening is nog steeds erbarmelijk. Hie wil je een economie uit het slop trekken als er geen stroom is ? Ook ik zit vaak in het donker maar ik kan prima zonder stroom.

De wachtruimte bij de kliniek van Jahaddy is klaar, er is een plafond in de kliniek gelegd en het lokale toilet is betegeld. Vandaag is er gestart met het schilderwe
rk.
Dit project is een hoofdpijnproject geworden. De eerste twee aannemers heb ik er uit moeten gooien omdat ze hun afspraken niet na kwamen. Masr uiteindelijk is het goed gekomen. Ik ben er zelf bij gaan zitten om te kijken of alles gied verliep.
Behalve de aannemers heb ik heel veel fijne mensen om me heen, die me bijstaan waar het nodig is. Zij zien de noodzaak in van alle dingen die ik hier doe en gaan voor me door het vuur.
Morgen ga ik de lokale vroedvrouwen en de EHBO postjes bezoeken om hun van de broodnodige materialen te voorzien.
Nee helemaal klaar zijn we nog niet maar het gaat lukken.
De dankbaarheid van iedereen die we tot nu toe hebben kunnen helpen is groot en er wordt nergens zo veel voor me gebeden als in dit land.