even vrij - Reisverslag uit Kotu, Gambia van maja verhoeven v.d. vliet - WaarBenJij.nu even vrij - Reisverslag uit Kotu, Gambia van maja verhoeven v.d. vliet - WaarBenJij.nu

even vrij

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg maja

13 November 2009 | Gambia, Kotu

Gisteren was ik voor mijn werk en Madiana. Dit was tot nu toe de grootste. Wat een vrouwen en wat een kinderen, onvoorstelbaar.Maar veel systeem zit er in de manier van werken niet in.
Een bezoekje aan het consultatieburo kost de vrouwen echt 3/4 dag. Kun je je dat voorstellen, met die kleintjes en in die warmte ? Ze moeten voor alles opnieuw aansluiten, achter in de rij. Wegen, vitamines, dokter, injecties.
Maar goed, nu ben ik 3 dagen vrij. Kan ik Joost een beetje wegwijs maken. Vanmorgen nog wel wat dingen voor mijn werk gedaan. 2 scholen bezocht en de Bijilo Health clinic, maar Joost kon met me mee, dus dat was wel gezelllig. Ook voor mij is het fijn om een paar dagen vrij te zijn. Even afstand nemen van alles, en de lange dagen en harde werken beginnen mij nu ook een beetje op te breken.Dus vanmiddag voor de eerste keer aan het zwembad gelegen.
Het is de bedoeling dat ik volgende week met Mary een aantal scholen ga bezoeken, weer om de benodigde medicijnen uit te delen en controles te doen.
Maie sleept me overal mee naar toe, neemt altijd tijd om me van alles uit te leggen. Het is bijzonder dat je met iemand, zo ver weg uit een hele andere cultuur in z,on korte tijd z,on band kunt krijgen.
Het is echt bijzonder dat ik op het plekje waar ik terecht gekomen ben ook zo op mijn plek ben. Ik kan helemaal mijn ei kwijt, en doen waar ik voor gekomen ben.
Heel veel liefs voor iedereen die mijn website leest uit een ontzettend warm Gambia

  • 13 November 2009 - 20:24

    Henriette:

    he Maja!

    Geniet van je 'vrije' dagen. Probeer een beetje bij te tanken.
    Ook de groeten aan Joost

    Liefs henriette

  • 14 November 2009 - 09:58

    Jan-Arie:

    Geniet van het mooie weer daar.
    Hier is het snert weer.
    Dat komt ook goed uit want vandaag is het ook snerttournooi op de tennis.
    Hopelijk word het vanmidag nog droog .
    Groetjes Jan-Arie

  • 14 November 2009 - 11:48

    Annemarie Klijn:

    Heey Maja
    Eindelijk kan ik je gaan volgen in Gambia(internet heeft er 10!!!dagen uitgelegen)Wat is het heerlijk om je verhalen te lezen,ik proef dat je ondanks alles met volle teugen geniet.Wat fijn dat je er zoveel goede dingen doet.Geniet van je"Vrije"dagen en van het samen zijn met Joost.
    veel liefs nnemarie en de rest van de familie

  • 14 November 2009 - 17:52

    Marjolein Kamma:

    Ha die Maja,
    Wat maak je wat mee zeg!
    Een hele levens ervaring!
    Alles zet je wel aan het denken waarschijnlijk.
    Wat wonen wij dan in een weggooi maatschappij met super veel onzin he!
    Ik zou zeggen geniet lekker van je verdiende vrije dagen. En succes met alles.Groetjes Marjolein,Ronald, Silas Tess en Tim.

  • 15 November 2009 - 18:54

    Tonnie Petra En Kids:

    Hallo tante (en oom).
    Het klinkt indrukwekkend allemaal. Volgens ons kom je oren en ogen tekort om alles goed op te slaan. Door jouw verhalen beseffen we hoe goed we het hier hebben...en toch maar klagen als we geen prik krijgen tegen de M-griep. Geniet nog van je dagje vrij en de groeten aan ome Joost!

  • 16 November 2009 - 08:11

    Margriet:

    even weer een praatje met jullie, genieten jullie van elkaar fijn om even samen vrij te zijn en bij te praten.Hier zijn de bomen al bijna kaal, de temp is zacht. Maja rust goed uit, dan kun je je mooie werk weer doen. groet uit Andel

  • 16 November 2009 - 13:02

    Corrie Van Heerebeek:

    Hoi Maja,

    mooi om te lezen, die reisverslagen. Ik hoop dat je van je vrije dagen genoten hebt, geniet van de zon daar, hier is het druilerig.

  • 16 November 2009 - 13:54

    Mieke V Oversteeg:

    Hoi Maja en Joost
    Fijn dat jullie nu ook gezellig samen wat dingen kunnen doen en dat je ook even wat rust hebt.
    Zijn al je spullen al gearriveerd? en het lijkt me zo moeilijk om het te verdelen. Zeker als er overal te weinig van alles is.Maar misschien heb je er hulp bij van iemand die precies weet wat de beste plek is.Kan Joost daar ook nog iets 'nuttigs'doen?
    Nou het begint alweer te korten, nog veel werk vreugde daar en groetjes van ons.
    Mieke en Dick

  • 17 November 2009 - 19:56

    Mark De Nijs:

    Hey Joost en Maja,
    Hoe is het daar? Hebben jullie het naar je zin? Goed dat jullie de mensen daar helpen! Geniet er van!

    Groetjes uit het fort!

  • 17 November 2009 - 20:31

    Jettie:

    Hallo Maja Ik ben bij Jettie en heb ze de verslagen voorgelezen,ze vind het een hele onderneming en ze hoopt dat alles verder goed mag gaan Hartelijke groeten ook aan ons broer PS zijn de wortels al gezaaid? Jettie en Corrie

  • 17 November 2009 - 20:37

    De Buren:

    Hoi Maja,
    We lezen je berichtjes regelmatig.
    We vinden het geweldig wat je doet, tot gauw.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

maja

Zelf ben ik van beroep kraamverzorgende. Van 21 oktober tot 3 december 2011 ben ik weer in Gambia om daar Marie Joof, een verloskundige die ontzettend veel goed werk doet voor de lokale bevolking een poosje te helpen met haar drukke werkzaamheden.Het afgelopen jaar heb ik geprobeerd sponsorgeld te verzamelen zodat Marie ook financieel een steuntje in de rug krijgt.

Actief sinds 05 Okt. 2009
Verslag gelezen: 518
Totaal aantal bezoekers 324866

Voorgaande reizen:

08 April 2016 - 26 Augustus 2016

maja in gambia 2016

13 Maart 2015 - 23 Maart 2015

vakantie 2015

12 Oktober 2014 - 02 December 2014

Maja 7 weken in Gambia 2014

28 Maart 2014 - 16 April 2014

3 weken gambia 2014

18 Oktober 2013 - 02 December 2013

6 weken gambia 2013

18 Oktober 2013 - 02 December 2013

6 weken gambia 2013

27 Maart 2013 - 17 April 2013

Op vakantie in Gambia

19 Oktober 2012 - 03 December 2012

Gambia 2012

21 Oktober 2011 - 03 December 2011

maja terug in gambia

21 Oktober 2010 - 03 December 2010

maja opnieuw in gambia

29 Oktober 2009 - 04 December 2009

maja in gambia

Landen bezocht: