sponsorgeld - Reisverslag uit Kotu, Gambia van maja verhoeven v.d. vliet - WaarBenJij.nu sponsorgeld - Reisverslag uit Kotu, Gambia van maja verhoeven v.d. vliet - WaarBenJij.nu

sponsorgeld

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg maja

20 November 2009 | Gambia, Kotu

Vandaag een dagje meegelopen met een van de verpleegkundige op de Health Clinic. Ongelooflijk 9 op de 10 patienten die er komen hebben malaria. Ik het er met de verpleegkundige over gehad, of het daadwerkelijk zo is dat in Gambia 1 op de 3 kinderen sterft aan de malaria, en zij kon dat helemaal beamen. Het is daadwerkelijk zo. Er zijn goede medicijnen voor, wat hier meestal gebruikt wordt is Coartem.Maar veel moeders wachten te lang om met hun kind naar een kliniek te gaan of zij wonen te ver weg, en hebben er het geld niet voor om naar de kliniek te rijden. Vaak zijn de medicijnen ook gewoon op.En nu kom ik bij mijn sponsorgeld. Iedereen zal zich zo zachtjes aan wel af vragen wat ik met het sponsorgeld doe.Ik heb mezelf eerst een poosje de tijd gegeven om goed rond te kijken wat daadwerkelijk nodig is, en bij wie en waar ik dat het beste kan besteden.
En dan kom ik toch weer bij Marie Joof terecht. Wat zij in haar kleine kliniekje doet is werkelijk geweldig. Dag en nacht kloppen er mensen aan haar deur voor medicijnen, of voor bevallingen. En nooit klopt er iemand tevergeefs bij haar aan de deur.Als iemand Coartem nodig heeft moeten ze dat om de 6 uur innemen, en dan moeten ze ook terug komen bij Marie, zodat ze de medicijnen ook daadwerkelijk innemen,ze geeft ze niet mee, dus ook in de nacht is ze altijd bezig. Deze week heb ik haar verteld dat ik, voor hier, een groot bedrag bij me heb, dat ik in haar kliniek wil investeren. Dit bedrag is te groot voor haar om in 1 keer medicijnen voor te kopen., zij heeft er op haar compound de mogelijkheden niet voor om dit op te slaan. Daarom heb ik samen met haar, en haar goede vriendin Thea Mom, enzij is ook mijn adviseur besloten om een bank account te openen, waar alleen Marie en ik aan kunnen en waar ik altijd toestemming voor moet geven, wil zij er geld voor op kunnen nemen.
Verder heb ik, in overleg met Joost besloten om ook wat kleine verbeteringen aan haar kliniek aan te brengen, en om een goede kast te kopen die op slot kan, om haar spullen in te bewaren. Verder moeten er nog een paar hoognodige reparaties gedaam worden, en lakens aangeschaft worden en die kunnen nu ook met dit geld betaald worden. Marie vertelde me de volgende dag, dat ze niet had kunnen slapen, zo ontzettend blij was ze met de hulp. En als ik ergens het goed kan besteden is het bij haar.
Veder heb ik de afgelopen weken voor een paar hele arme gezinnen nog wat muskietennetten gekocht, de beste preventie voor malaria.
Dus ik heb geprobeerd zo zorgvuldig mogelijk met al dat geld om te gaan, maar ik ben er van overtuigd dat ik het niet beter kan investeren, als bij deze vrouw, Marie Joof !!!

  • 21 November 2009 - 10:41

    Margriet:

    maja ik denk dat het geld bij Marie Joof fantastich en op de goede plek is. jij weet wat zij ermee kan doen.Ik wens je veel sterkte en kracht fijn dat je mensen zo blij hebt gemaakt met het geld

  • 21 November 2009 - 12:26

    Teunie:

    Maja en Joost, wat zijn jullie geweldig goed bezig. Mooi om te lezen hoe zorgvuldig je te werk gaat en dat je daar zoveel mensen kunt helpen met geld wat hier met liefde aan jou is gegeven om er daar iets goeds mee te doen. Ik denk dat je het niet beter had kunnen besteden.
    Huib en ik wensen je nog, samen met Joost, een hele goede tijd en hopen dat je nog veel kunt betekenen daar in dat verre , arme maar mooie Gambia. Wat zullen ze daar blij en dankbaar zijn met jullie hulp.Sterkte en groetjes van ons.

  • 21 November 2009 - 15:27

    Jettie:

    hallo, madelijn heeft mij dit verhaal voor zitten lezen en ik moest toch even slikken heel veel sterkte ermee en groetjes van ons

  • 21 November 2009 - 19:48

    Helma:

    wat zal marie joof blij en dankbaar zijn en jij weet dat het daar goed op zijn plek is fantastisch dat je zo de mensen een "klein" beetje kan helpen. nog veel sucses voor de laatste tijd en de gr aan ome joost gr uit andel

  • 21 November 2009 - 21:05

    Fam. Heijblom:

    Lieve Maja, wat weet je het geld goed te besteden!Fijn om te lezen dat het daar zo goed terecht komt! Nog veel succes verder gewenst. Groetjes uit Sleeuwijk

  • 21 November 2009 - 22:55

    Lyske En Henk .:

    het wordt allemaal goed geregeld door jullie by marie joof fyn dat jullie zo veel voor haar en de mensen kunnen doen het is heel dankbaar werk nog een goede tyd van ons gewenst gr henk lyske en de kinders

  • 22 November 2009 - 12:38

    Annemarie En Arjen:

    wat een indrukwekkende gebeurtenissen allemaal. Wij wensen jullie nog veel energie toe voor de komende weken daar. jullie hulp en geld komt daar zeker goed terecht. groetjes uit andel

  • 22 November 2009 - 17:15

    Joost En Nelly :

    Hoi Maja,

    Wat geweldig wat je daar aan het doen bent !!!
    We leven hier in Rijswijk met je/jullie mee. (via Madelijn en Jettie)
    Ontvang onze hartelijke groeten en Gods zegen, Joost en Nelly van Gammeren.

  • 22 November 2009 - 20:32

    Anique:

    Hai Maja, zo te lezen gaat het erg goed daar en kun je veel goed werk doen. Bewondering voor jullie moed.
    Wij zijn donderdag 19 nov. papa en mama geworden van onze zoon Mart!! Dit mooie nieuws wilde ik je toch even laten weten. Veel liefs, Anique en Eric

  • 24 November 2009 - 08:58

    Corrie Van Heerebeek:

    Geweldig Maja,
    zo goed van je om je te orienteren over hoe je het geld het beste kan besteden! Zo zie je maar weer, gericht hulp geven is het allerbeste. Weet dat je daar een onvergetelijke indruk hebt achter gelaten, niet alleen voor dat geld maar vooral om wie je bent!!

  • 24 November 2009 - 22:48

    Marie-José Swinkels:

    Hoi Maja,

    Wat een prachtige reisverslagen en wat een goed werk wat je samen met Marie Joof verricht.
    Heel veel succes nog en groeten uit een zeer nat Nederland.

  • 25 November 2009 - 11:32

    Jeanette:

    Hoi Maja, ik had al eerder een reactie achtergelaten maar die is niet aangekomen.
    Wat een ervaring en wat doe je goed werk. Lekker dat Joost er ven was om je support te geven. Nog heel veel succes en een dikke knuffel ook van je oud Van Dijk collega's.

  • 04 December 2009 - 18:37

    Kenrick:

    beste maja, ik heb met veel interesse je verhaal gelezen.

    Ik ben een student die volgende jaar naar Gambia gaat. Ik zou voor de lokale bevolking graag medicijnen kopen. Heb jij hiervoor tips?
    Bijvoorbeeld: Moet ik de medicijnen in Nederland kopen of zijn er daar mogelijkheden om medicijnen te kopen?

    Mijn emailadres: kenrickvanhoek@hotmail.com

    Alvast bedankt

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

maja

Zelf ben ik van beroep kraamverzorgende. Van 21 oktober tot 3 december 2011 ben ik weer in Gambia om daar Marie Joof, een verloskundige die ontzettend veel goed werk doet voor de lokale bevolking een poosje te helpen met haar drukke werkzaamheden.Het afgelopen jaar heb ik geprobeerd sponsorgeld te verzamelen zodat Marie ook financieel een steuntje in de rug krijgt.

Actief sinds 05 Okt. 2009
Verslag gelezen: 465
Totaal aantal bezoekers 325428

Voorgaande reizen:

08 April 2016 - 26 Augustus 2016

maja in gambia 2016

13 Maart 2015 - 23 Maart 2015

vakantie 2015

12 Oktober 2014 - 02 December 2014

Maja 7 weken in Gambia 2014

28 Maart 2014 - 16 April 2014

3 weken gambia 2014

18 Oktober 2013 - 02 December 2013

6 weken gambia 2013

18 Oktober 2013 - 02 December 2013

6 weken gambia 2013

27 Maart 2013 - 17 April 2013

Op vakantie in Gambia

19 Oktober 2012 - 03 December 2012

Gambia 2012

21 Oktober 2011 - 03 December 2011

maja terug in gambia

21 Oktober 2010 - 03 December 2010

maja opnieuw in gambia

29 Oktober 2009 - 04 December 2009

maja in gambia

Landen bezocht: