strand - Reisverslag uit Banjul, Gambia van maja verhoeven v.d. vliet - WaarBenJij.nu strand - Reisverslag uit Banjul, Gambia van maja verhoeven v.d. vliet - WaarBenJij.nu

strand

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg maja

09 November 2010 | Gambia, Banjul

Vandaag even geen malaria. Zaterdag
heb ik zeven kinderen in de leeftijd van 4 t/m 7 jaar opgehaald uit een van de dorpjes in de omgeving.
we hebben eerst limonade met ze gedronken in Manjai Lodge. Daarna zijn we naar het Monkey Forrest geweest. Stiekem pinda,s meegenomen want de aapjes mogen niet meer gevoerd worden. Er waren toch wel een paar kinderen die een beetje bang voor de aapjes waren. Maar de aapjes zijn echt leuk..... Ze komen echt de pinda,s bij je halen en gaan die op hun gemak op zitten eten. Ze zijn hartstikke tam.
Daarna zijn we naar het strand geweest. Het was voor de kinderen de eeste keer dat ze de zee zagen. Ik had een voetbal voor ze gekocht. Ze hebben zo heerlijk gespeeld. In het begin wat angstig voor de zee, maar ik nam ze om toerbuurt meen op mijn armen het water in, en na een poosje begonnen ze toch wel door te krijgen dat spelen in het water toch wel ontzettend leuk is. In de middag lekker met ze gegeten. Ze keken hun ogen uit, en wisten eigenlijk ook niet goed wat ze met hun stokbroodje met kip aanmoesten. Kunnen we dat eten ??????
Ik ben nu de Aunty van 7 prachtige Gambiaantjes. Er was een klein jongetje dat me iedere keer een kusje kwam geven. Prachtig toch....
De twee jongste meisjes vielen om een uur of drie in slaap zo moe waren ze.
Zondag had ik behoorlijk spierpijn in mijn armen, van het dragen van de kinderen, maar ik hoop dat ze een dag hebben gehad die ze nun leven lang meer zullen vergeten. En ik ? Ik denk dat het ook voor mij een dag was om nooit te vergeten.

• 09 November 2010 - 20:50

Joke Kentie:

hoi Maja,
    Wat heeeeeeeeerlijk om zoiets te doen hé!!
    Ik verlang er nu al naar dat we weer bij kunnen beppen!!
    Gambia, een raar land eigenlijk.
    Maar wij snappen het!!

liefs Joke

• 09 November 2010 - 21:13

Stephan/Lettie:

Maja wat ben je toch een lieverd. Het moet een heerlijk gevoel geven zulke kinderen te kunnen verwennen. Al denken we dat hier ook je Omagevoelens al een beetje opspelen? Fijn dat je dit doet. Er valt hier zoveel regen dat er waarschijnlijk heel wat aardappels niet gerooid kunnen worden.Rond de 20e zullen de meeste appartementen in de Poort (oude huishoudschool)bewoond zijn.Groetjes en ga door zo.

• 14 November 2010 - 15:27

Helma:

wat zullen die kinderen en jij zelf een geweldige dag gehad hebben. je zou ze toch het liefst meenemen en ze hier proberen veel liefde en een betere toekomst te geven. veel sucses er weer mee gr uit andel