strand - Reisverslag uit Banjul, Gambia van maja verhoeven v.d. vliet - WaarBenJij.nu strand - Reisverslag uit Banjul, Gambia van maja verhoeven v.d. vliet - WaarBenJij.nu

strand

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg maja

09 November 2010 | Gambia, Banjul

Vandaag even geen malaria. Zaterdag
heb ik zeven kinderen in de leeftijd van 4 t/m 7 jaar opgehaald uit een van de dorpjes in de omgeving.
we hebben eerst limonade met ze gedronken in Manjai Lodge. Daarna zijn we naar het Monkey Forrest geweest. Stiekem pinda,s meegenomen want de aapjes mogen niet meer gevoerd worden. Er waren toch wel een paar kinderen die een beetje bang voor de aapjes waren. Maar de aapjes zijn echt leuk..... Ze komen echt de pinda,s bij je halen en gaan die op hun gemak op zitten eten. Ze zijn hartstikke tam.
Daarna zijn we naar het strand geweest. Het was voor de kinderen de eeste keer dat ze de zee zagen. Ik had een voetbal voor ze gekocht. Ze hebben zo heerlijk gespeeld. In het begin wat angstig voor de zee, maar ik nam ze om toerbuurt meen op mijn armen het water in, en na een poosje begonnen ze toch wel door te krijgen dat spelen in het water toch wel ontzettend leuk is. In de middag lekker met ze gegeten. Ze keken hun ogen uit, en wisten eigenlijk ook niet goed wat ze met hun stokbroodje met kip aanmoesten. Kunnen we dat eten ??????
Ik ben nu de Aunty van 7 prachtige Gambiaantjes. Er was een klein jongetje dat me iedere keer een kusje kwam geven. Prachtig toch....
De twee jongste meisjes vielen om een uur of drie in slaap zo moe waren ze.
Zondag had ik behoorlijk spierpijn in mijn armen, van het dragen van de kinderen, maar ik hoop dat ze een dag hebben gehad die ze nun leven lang meer zullen vergeten. En ik ? Ik denk dat het ook voor mij een dag was om nooit te vergeten.

  • 09 November 2010 - 20:50

    Joke Kentie:

    hoi Maja,
    Wat heeeeeeeeerlijk om zoiets te doen hé!!
    Ik verlang er nu al naar dat we weer bij kunnen beppen!!
    Gambia, een raar land eigenlijk.
    Maar wij snappen het!!

    liefs Joke

  • 09 November 2010 - 21:13

    Stephan/Lettie:

    Maja wat ben je toch een lieverd. Het moet een heerlijk gevoel geven zulke kinderen te kunnen verwennen. Al denken we dat hier ook je Omagevoelens al een beetje opspelen? Fijn dat je dit doet. Er valt hier zoveel regen dat er waarschijnlijk heel wat aardappels niet gerooid kunnen worden.Rond de 20e zullen de meeste appartementen in de Poort (oude huishoudschool)bewoond zijn.Groetjes en ga door zo.

  • 14 November 2010 - 15:27

    Helma:

    wat zullen die kinderen en jij zelf een geweldige dag gehad hebben. je zou ze toch het liefst meenemen en ze hier proberen veel liefde en een betere toekomst te geven. veel sucses er weer mee gr uit andel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

maja

Zelf ben ik van beroep kraamverzorgende. Van 21 oktober tot 3 december 2011 ben ik weer in Gambia om daar Marie Joof, een verloskundige die ontzettend veel goed werk doet voor de lokale bevolking een poosje te helpen met haar drukke werkzaamheden.Het afgelopen jaar heb ik geprobeerd sponsorgeld te verzamelen zodat Marie ook financieel een steuntje in de rug krijgt.

Actief sinds 05 Okt. 2009
Verslag gelezen: 379
Totaal aantal bezoekers 324860

Voorgaande reizen:

08 April 2016 - 26 Augustus 2016

maja in gambia 2016

13 Maart 2015 - 23 Maart 2015

vakantie 2015

12 Oktober 2014 - 02 December 2014

Maja 7 weken in Gambia 2014

28 Maart 2014 - 16 April 2014

3 weken gambia 2014

18 Oktober 2013 - 02 December 2013

6 weken gambia 2013

18 Oktober 2013 - 02 December 2013

6 weken gambia 2013

27 Maart 2013 - 17 April 2013

Op vakantie in Gambia

19 Oktober 2012 - 03 December 2012

Gambia 2012

21 Oktober 2011 - 03 December 2011

maja terug in gambia

21 Oktober 2010 - 03 December 2010

maja opnieuw in gambia

29 Oktober 2009 - 04 December 2009

maja in gambia

Landen bezocht: