de laatste week - Reisverslag uit Banjul, Gambia van maja verhoeven v.d. vliet - WaarBenJij.nu de laatste week - Reisverslag uit Banjul, Gambia van maja verhoeven v.d. vliet - WaarBenJij.nu

de laatste week

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg maja

28 November 2011 | Gambia, Banjul

Goed nieuws. Gisteren is de container aangekomen.Dus een Landrover georganisseerd om alles op te halen. Gaan we deze week Sinterklaas spelen. Om vast in de stemming te komen.....
Maar ik ben er wel heel blij mee. Niets is leuker om hier heel veel gezinnen een ontzettend groot plezier mee te doen.Morgenavond ga ik de voetbalspullen van Sparta 30 wegbrengen. Als het goed is is er zelfs een wedstrijd voor me georganiseerd. Het moet niet gekker worden toch....
Verder moeten er hoognodig weer medicijnen gekocht worden, zodat ze weer even vooruit kunnen als ik weg ben.
Voor een van de TBA, jullie herinneren haar nog wel van het stromatras, ga ik nog een matras kopen, zodat de vrouwen daar fatsoenlijk kunnen bevallen.
A.s. vrijdagavond heeft Marie een afscheidsfeest voor me georganiseerd.
Dus deze week hopelijk geen malaria, geen patienten.Maar je weet maar nooit. iedere dag is weer een verassing
Een mooie manier om alles weer af te sluiten. Maar toch.....Het afscheid zal me weer zwaar vallen. Ik laat hier zoveel achter....Maar ook weer fijn om mijn gezinnetje, en in het bijzonder de kleine Olivier weer terug te zien.

• 28 November 2011 - 12:53

Teunie Crielaard:

Gefeliciteerd Maja, net op de nipper en nu heerlijk gaan genieten van het Sinterklaas spelen, het is jou en al die mensen daar zo van harte gegund. Bedankt voor alle mails die je hebt verstuurd.
    En voor straks hele goede terugreis en sterkte bij het afscheid nemen.
    Lieve groeten van Teunie

• 28 November 2011 - 13:20

Petra De Vet:

Maja wat heb je weer mooi werk verricht daar in Gambia, en wat fijn dat op de valreep de container nog is aangekomen. Kan je zelf de spullen ronddelen.
    Geniet nog van je laatste dagen daar, en het zal moeilijk zijn iedereen daar weer achter te laten. Succes met de terug reis.

• 28 November 2011 - 15:25

Joke Kentie:

Maja, ik leef met je mee!!
    Zal blij zijn als je ook weer heelhuids thuis bent hoor en dat ben ik niet alleen denk ik!!

Liefs Joke

• 28 November 2011 - 15:42

Corrie De Bruijn:

hoi maja, wat ben ik ook blij dat je spullen zijn aangekomen, want je wil daar toch zelf bijzijn met uitdelen, hartstikke leuk voor je, maar het zit er weer bijna op, wat gaat het toch snel, vanavond jaarvergadering tennis, jammer dat je er niet bij bent, woensdag komen joost en andre appel met bonen eten,gezellig, nou meid een goede reis toegewenst en tot gauw,gr corrie en goof

• 28 November 2011 - 17:05

Margiet Van Tilborg:

Hallo Maja, wat fijn dat de spullen er zijn, je kunt ze nu zelf uitdelen dat is fantastisch. Wat leuk dat Marie een afscheids feest voor je heeft georganiseerd, het zal met gemengde gevoelens zijn, maar een ding staat vast je hebt heel veel dingen kunnen doen en blije mensen gemaakt. Ik wens je een behouden terugreis en hoop je gauw weer te zien.

• 28 November 2011 - 17:21

Henriette:

Hè Maja, geniet van je laatste weekje in Gambia! Je hebt ons weer op een mooie manier mee laten leven! Het allerbeste en geniet van de mooie dingen die je daar mag doen!

• 28 November 2011 - 17:26

Joyce:

He Maja,

Afscheid nemen na zo'n intensive periode zal inderdaad niet makkelijk zijn, maar probeer aan de positieve dingen te denken die je deze reis weer voor de mensen hebt kunnen betekeken! En wat fijn dat de container nog op de laatste nipper gekomen is, kun je inderdaad fijn sinterklaas spelen:)

Lieve Maja,
    Geniet nog even van deze laatste week! Wil je alvast een hele fijne terug reis wensen en tot snel!!

Liefs Joyce

• 28 November 2011 - 20:51

Hermine:

Reisstatus: over 5 dagen ben je alweer terug! Wat gaat de tijd snel, en wat heb je veel goeds kunnen doen daar! Je doet het toch gewoon maar!
    Ik wens je een mooi afscheidsfeest in Gambia en een goede thuisreis!
    Hartelijke groet, Hermine

• 29 November 2011 - 07:34

Corrie Van Heerebeek:

Hoi Maja,
    ik leefde wel met je mee toen je schreef dat de container nog niet aangekomen was maar gelukkig is alles nog goedgekomen..
    Geniet van het delen en zeker nog van je laatste dagen daar en zorg dat je veilig weer thuiskomt..

• 29 November 2011 - 15:27

Jan En Ria:

wij hopen dat je nog een mooie week zult hebben.
    wat gaat de tijd snel 6 weken alweer voorbij.maar ik denk dat het voor je thuisfront weer lang genoeg zal zijn.we zullen allemaal weer blij zijn als je weer thuis zal zijn groetjes tot snel

• 29 November 2011 - 15:46

Lettie Versteeg:

Nou, alles is al zo'n beetje gezegd, daar sluit ik me dus bij aan. Gisteren was je er toch een beetje bij, want we hebben lekker over jou en wat je doet zitten kletsen. Andre, Dick, Jan, Stephan, Henk, etc. Lekker nieuwsgierig nu?. Wij gaan 1 dec. Renate en haar gezin ophalen. Goede reis terug enne..... een hele fijn weerzien met je fam. ( lees: Olivier, ha,ha.)

• 30 November 2011 - 10:32

Helma Nuvelstijn:

Nou fijn dat je toch de spullen zelf uit kan delen alvast sterkte met het afscheid nemen en een hele goede terug reis!! en tot ziens in Ael

• 30 November 2011 - 10:48

Marjolaine Vd Berg:

Hoi Maja,
    Wat fijn dat de container nog net op tijd is aan gekomen zodat je zelf mee kunt helpen om de spullen naar de juiste plek te brengen. Ik heb alweer het ea voor de volgende container.Geniet van je laatste dagen in Gambia ! Veilige terugreis en groetjes Marjolaine

• 30 November 2011 - 17:59

Lijske En Henk :

nog een paar dagen Maja en de 6 weken zijn weer om snel gegaan maar je hebt weer veel voor de mensen daar gedaan fijn om daar op terug te kijken leuk om zelf de spulletjes nog te kunnen verdelen wij wensen je een goede reis en zien je weer in Andel

• 30 November 2011 - 19:33

Anique:

Wat fijn dat je de verzamelde spullen zelf mag uitdelen, dat geeft toch meer voldoening dan de dozen zo achterlaten he. Die blije snuitjes dat is toch om in je hart te sluiten....
    Ik hoop dat je met een goed gevoel je reis en verblijf hebt beleefd deze keer. Je klinkt standvastiger in je verslagen alsof je er iets beter tegen kunt dan de vorige reis. Hopelijk is de laatste week er eentje met leuke en fijne ontmoetingen en niet al teveel ingrijpende en verdrietige dingen. Ben benieuwd hoe de logeerpartij geweest is van dat kleine meisje dat je op de foto had staan. we wensen je nog kracht en sterkte, ook voor het naderende afscheid, weet dat je altijd weer terug kunt gaan als je wilt het is niet voor altijd dat je gedag zegt...
    Lieve warme groetjes Anique