Afscheid nemen - Reisverslag uit Kololi, Gambia van maja verhoeven v.d. vliet - WaarBenJij.nu Afscheid nemen - Reisverslag uit Kololi, Gambia van maja verhoeven v.d. vliet - WaarBenJij.nu

Afscheid nemen

Blijf op de hoogte en volg maja

29 November 2013 | Gambia, Kololi

Het zit er bijna weer op...Nog twee dagen om weer afscheid te nemen van iedereen. Het waren ook voor mij weer 6 waardevolle weken. Momenten van machteloosheid, afgewisseld met gelukkig ook heel veel blijde momenten.
Dankzij heel veel lieve sponsors die mij daar onwijs mee geholpen hebben. Want zonder jullie kan ik ook niets beginnen.Jullie hebben allemaal weer voor even in een totaal andere cultuur mee mogen kijken. Dit land met zijn prachtige mensen, die zo goed hun verdriet, hun lijden achter een grote glimlach kunnen verbergen.Die altijd weer de kracht vinden om door te gaan.
Deze week met de kleine Awa naar het ziekenhuis geweest, die een hele pijnlijke huidziekte heeft. Ik hoop dat de medicijnen aanslaan. Vandaag een 50kg. zak rijst op het compound van de kleine Ebu gebracht. Ook haar mama heeft weer wat kleding om aan te trekken. Alles wat ze had was stuk. De vader van Ebu is een waardeloze kerel, die alleen maar aan zichzelf denkt. Het is ongelooflijk dat een moeder toch kan blijven lachen naar Auntie Maja.
Morgen ga ik nog de zakken rijst weg brengen bij de kinderen die een sponsor hebben. Even echt Sinterklaas spelen.
Afscheid nemen....moeilijk.. Met name de kinderen.....weerloos...Maar laat ik maar proberen de gezichten van de kinderen die het nu een beetje beter hebben met me mee te nemen.De vele mensen waarop ik ook hier een beroep in doen Ze zijn me allemaal zo dierbaar.Maar ook weer vooruitzien naar huis, vooral in verdrietige momenten mis ik ze. Fijn dat Joost, Andre, Iris, Ingrid en Arian bij me waren. Ik hoop dat ze goede amassadeurs voor me worden.
Ik hoop samen met jullie weer de kracht te vinden om me in te blijven zetten voor dit land. Gambia.....

• 29 November 2013 - 01:01

Ingrid:

Hoi Maja.
    Geef " onze" Dibba een hele dikke knuffel van mij, en doe de rest van de Fam. Mijn hartelijke groeten!
    Is ons bed mooi geworden voor in de nieuwe verloskamer/huisje?
    Afscheid nemen is altijd moeilijk, maar weet dat je hier met open armen ontvangen wordt!
    Tot vlug, liefs Ingrid

• 29 November 2013 - 08:27

Joke:

Lieve Maja,

Het zit er (bijna) weer op.

Ik wens je nog een paar fijne dagen!!

Er zal niet alleen door jou, maar ook door verschillende Gambianen een traantje gelaten worden.

Goede reis en wel thuis!!

Tot ziens in Holland Joke

• 29 November 2013 - 08:51

Teunie:

Sterkte lieve goedhartige Maja, met afscheid nemen en los te laten, je was weer geweldig en dankjewel dat je ons weer een kijkje gunde in het leven van de mensen die jou zo dierbaar zijn geworden, goede reis en hartelijke groeten uit een druilerig Andel

• 29 November 2013 - 12:31

Elise:

Geniet nog van de laatste paar dagen en sterkte met het afscheid nemen daar!

Een goede reis terug!!

Groeten Elise

• 29 November 2013 - 14:17

Willie Bouman:

Hallo Maja Alvast een goede terugreis gewenst Gr

• 29 November 2013 - 14:19

Margriet:

Hallo Maja ,bijna ben je weer thuis,geniet nog even en hou de goede en fijne dingen vast. Je bent weer heel
    waardevol geweest voor je medemens in je zo geliefde Gambia .Veel sterkte met het afscheid nemen,en een veilige thuiskomst, we kijken weer naar je uit.
    Groeten, Margriet.

• 29 November 2013 - 14:35

Hermine:

Je hebt weer heel veel kunnen doen Maja!
    Een goede terugreis toegewenst.
    Hgr Hermine

• 29 November 2013 - 16:00

Lettie Versteeg:

Maja en Arian, We wensen jullie een goede terugreis. Hier wachten weer jullie eigen geliefden en het Hollandse weer ahum. Wees dankbaar voor alles wat je wel hebt kunnen doen( en dat is veel) blijf bidden en hopen dat je de volgende keer er weer voor hen kunt zijn en weer de broodnodige druppels op die gloeiende plaat kunt laten vallen!
    Tot ziens in Ael ( zal wel op de tennisbaan zijn ).Stephan en Lettie

• 29 November 2013 - 19:31

Johan Antonides:

Hoi Maja, Prachtige en ontroerende verhalen van je gelezen.
    Dat kleine stukje Gambia waar jij bent kleurt rood van de liefde die jij daar achter laat.
    Dat is toch mooi!

Verder wens ik je een goede terugreis samen met Arian begreep ik uit andere reacties.
    En we zien je ook graag op de tennisclub ; )