Sinterklaas - Reisverslag uit Kololi, Gambia van maja verhoeven v.d. vliet - WaarBenJij.nu Sinterklaas - Reisverslag uit Kololi, Gambia van maja verhoeven v.d. vliet - WaarBenJij.nu

Sinterklaas

Blijf op de hoogte en volg maja

09 November 2014 | Gambia, Kololi

Donderdag een hele drukke dag. Het team van Brufut ging voor een clinic day naar Banyaka en aangezien mijn lieve vriendin Karin daar werkt heb ik besloten om mee te gaan. Het ziekenhuis in Banyaka is vorig jaar gebouwd door de stichting Elburg helpt Gambia en is op dit moment een van de drukste ziekenhuizen in de omgeving daar. Voor alle zekerheid een pot Quinine in mijn tas gestopt en die kwam wonderbaarlijk goed van pas.
Wat is het toch fijn dat ik dankzij de hulp van zoveel mensen een klein handje kan helpen. Speciaal voor zwangere vrouwen die malaria hebben is Quinine van levensbelang. Maar wat een drukke dag.......
's Avonds Monique en Ria meegenomen naar het compound van Marie. Zij gaan maandag met me mee om voor heel veel geld medicijnen te kopen.
Vrijdag heel veel dozen ingepakt om op zaterdag Sinterklaas te gaan spelen in Lamin.
Wat komt het toch allemaal weer goed terecht.....zoveel gezinnen blij kunnen maken. Kleding maar ook beddengoed is hier zo ontzettend bruikbaar.
Het is toch geweldig als je op je matras van stro een laken kunt leggen.
Verder de kleine Binta ontmoet ....een klein meisje van een alleenstaande moeder, die iedere dag aan het overleven is. Dankzij een nieuwe sponsor kunnen we ook dit meisje naar school sturen.
Maar zo zachtjes aan worden al deze sponsorkinderen een dagtaak. Maar
als je het gezicht van de moeder ziet dan is het dit allemaal waard.
En vandaag heerlijk naar Sanyang geweest. Het mooiste strand van Gambia.....Lekker mijn E reader mee...de accu weer even op kunnen laden.
En morgen arriveren Joost en Andre. Een schouder om af en toe even uit te huilen. Want emoties zoals wij die kennen, dat is voor de mensen hier moeilijk te begrijpen. Frustraties ??? Hier zeggen ze ons leven is in Gods handen, dus waarom frustraties ? Hij weet wat goed is voor ons.
Wat dat betreft kunnen wij nog wel wat leren.

• 09 November 2014 - 23:53

Hermine:

Hoi Maja,
    Mooi, dat je weer zoveel kon doen.
    Mooi, dat Joost en Andre morgen komen.
    En mooi, dat je van deze mensen ook zoveel moois leert!
    En, dat je dat allemaal weer deelt met ons ;)!
    Doe voorzichtig, hartelijke groet, Hermine

• 10 November 2014 - 08:53

Joke:

Hey Maja,

Wat heb je weer een drukke week achter de rug!
    Heel wijs dat je af en toe even bij/tankt, dat heb je nodig.

Iedere keer ben ik weer blij dat ik Maja waar ben je nu kan volgen.

Sterkte en een fijne tijd met Joost en Andre.

Lieve groetjes en alle bekenden de groeten van:

Joke

• 10 November 2014 - 11:09

Margriet:

Dag Maja, wat fijn dat Joost en Andre komen, en wat zijn de mensen toch dankbaar dat jij er weer bent, zoveel dat je hen kunt geven. Maar wat is er ook veel niet is en dat zij dat ervaren dat God voor hen zorgt is toch wel mooi maar ook soms moeilijk te begrijpen. Veel sterkte met alles. Groet uit andel.

• 13 November 2014 - 07:35

Jentina:

Wat zijn je verhalen toch steeds weer mooi en indrukwekkend om te lezen. Inderdaad horen wij hier alleen over Ebola en malaria komt in die verhalen niet voor. Wat hebben wij het dan hier goed zeg. Door jou verhalen en mails te lezen, wordt je er iedere keer weer van doordrongen dat, hoe wij hier leven beslist niet vanzelfsprekend is. Nou was ik mij daar wel van bewust, maar toch, als je het leest komt het "wel weer binnen". Fijn om te lezen dat wat je daar doet, gewaardeerd wordt en dat de mensen daar ook blij mee en dankbaar voor zijn. En....daar kunnen wij weer heel veel van leren.

Groetjes van Jentina

• 29 December 2014 - 14:07

Wim:

hallo marja wij gaan 5 januari 2015 naar senenegambia beach voor de eerste keer heb je nog tips voor ons wij verblijven er voor 2 weken groet wim en gerda