Een blijde dag - Reisverslag uit Kololi, Gambia van maja verhoeven v.d. vliet - WaarBenJij.nu Een blijde dag - Reisverslag uit Kololi, Gambia van maja verhoeven v.d. vliet - WaarBenJij.nu

Een blijde dag

Blijf op de hoogte en volg maja

20 November 2014 | Gambia, Kololi

De meeste van jullie zullen zich de kleine Assan nog wel herinneren. Dat gehandicapte jongetje dat ik bij zijn moeder op de veranda vond. Dankzij een sponsor kon hij naar school,en dankzij een FB aktie werd er een rolstoel voor hem gevonden Maar toen ik een paar weken terug zijn school bezocht bleek het helemaal niet goed te gaan met hem. Hij werd geslagen en geplaagd op school omdat hij änders "is. Nu kwam ik op het spoor van een school in Sinchu Alhagi een school voor kinderen met leermoeilijkheden.
Dus daar vandaag met Assan en zijn moeder een kijkje wezen nemen.
Wat een verbazing.....wat een mooie school....Dat zoiets mogelijk is in Gambia. Het is me gelukt om Assan op deze school geplaatst te krijgen.
Deze school staat onder supervisie van een engelsman en er wordt dan ook op een europesche manier les gegeven in kleine groepjes van 5 of 6 kinderen.
Er wordt zelfs onderwijs gegeven d.m.v. sesamstraatachtige video's.
Maar ook het herkenbare voor Assan dat hij niet de enige is die "anders "
is. Dat blijde snoetjes van dit jongetje.......die lach op zijn gezicht....
Voor de begrippen hier een dure school, maar dat is het absoluut waard.

In de middag weer voor heel veel geld medicijnen gekocht voor het Brufut Health Center.

Weer een drukke dag, maar vandaag........ozo voldaan

• 21 November 2014 - 02:37

Ingrid:

Maja ik ben zoooo trots op jou!!!!!!!!!

• 21 November 2014 - 10:37

Margriet:

Hoi Maja, je doet het toch maar allemaal, fantastisch hoor, en dan een blij kindergezicht daar voor doe je het voor. Sterkte met alles.
    Een groet uit Andel.
    Margriet.

• 21 November 2014 - 11:33

Joke:

Hey Maja,

Dat verdient een bloemetje!!

Heerlijk dat bericht van Assan:-)

Fijn weekend met z'n allen en veel liefs van mij:

Joke

• 21 November 2014 - 14:40

Marjolaine:

Ik ben blij om te horen dat je een goed plaatsje voor Assan hebt weten te vinden.Fantastisch!!Heel goed weekend en blijf genieten van alle kleine en grote succesjes, groetjes

• 21 November 2014 - 16:39

Marianne En Glenn:

Hoe cool is dat, super meid, wat een fijn gevoel moet dat geven.
    Ik ben wel thuis maar ook van hieruit iedere dag nog dingen aan het regelen.
    Denk dat jij en wij het Gambia virus goed te pakken hebben ;-)
    Geniet van de tijd die je nog hebt en neem ook nog ff lekker wat rust.
    liefs marianne