Het is even geleden - Reisverslag uit Kololi, Gambia van maja verhoeven v.d. vliet - WaarBenJij.nu Het is even geleden - Reisverslag uit Kololi, Gambia van maja verhoeven v.d. vliet - WaarBenJij.nu

Het is even geleden

Blijf op de hoogte en volg maja

20 November 2015 | Gambia, Kololi

Mijn laatste verslag is al even geleden, maar ik ben ziek geweest. Heb zelfs twee dagen in het ziekenhuis aan het infuus gelegen. Nu lijkt het leed weer geleden....Maar misschien wel leuk om iets over mijn ervaring te vertellen.
Ik werd opgenomen in het Bijilo Medical Center. Een privekliniek. Dus alleen maar betaalbaar als je geld hebt. Maar ook in een privekliniek krijg je alleen maar een bed en medische verzorging. Je krijgt zelfs nog geen slok water. Voor eten en drinken ben je dus aangewezen op zorg van buitenaf. Nou daar ontbrak het niet aan. Al mijn lieve vrienden kwamen opdraven. Zowel mijn Nederlandse als gambiaanse..Zelfs uit Lamin vandaan kwamen er mensen. Dus het ontbrak me aan niets. Zelfs toen ik thuis kwam waren er mensen om voor me te zorgen..maar bovenal werd er heel veel voor me gebeden. Hartverwarmend allemaal. .. En na twee dagen aan het infuus, een zak met medicijnen mee naar huis moest ik zegge en schrijven de somma van 45 euro afrekenen. Hoezo ??? Gezondheidszorg duur ?? Maar dan blijft het toch ongelooflijk dat dit voor de mensen hier onbetaalbaar is.....Hoe hard blijft het dan nodig dat hier hulp geboden wordt ???
Maar ik moet nu even rustig aan doen. Ik houdt er niet zo van om over mijn persoonlijke moeilijkheden te schrijven maar ik wilde toch dit verhaal schrijven om nogmaals te onderstrepen dat zonder de hulp van vele stichtingen Gambia enorm lijdt. ..

• 20 November 2015 - 05:53

Marianne:

Lieve Maja,

Doe alsjeblieft rustig aan.
    Het is wel fijn ondanks al je ellende te horen dat er veel lieve mensen zijn die voor je zorgen als dat nodig is.
    En dat je goed geholpen bent in het ziekenhuis.
    Doe rustig aan en geniet daar even van.

Liefs marianne

• 20 November 2015 - 09:16

Joke:

Hey lieve Maja,

Zucht van verlichting, je bent er weer!

PS Drinken in je rugzak!!! Niet vergeten!! :-) :-)

Knuffel Joke

• 20 November 2015 - 15:02

Woudy Kamerman :

Hoi Maja.Jij maakt ook van alles mee Doe het rustig aan en sterkte met je geweldige werk.Groet Woudy en Gerrit

• 20 November 2015 - 21:36

Kuni:

Lieve Maja,

Tjonge, wat een belevenis,
    Beterschap!!

• 21 November 2015 - 11:17

Margriet:

Hallo Maja, wat een ervaring om in een ziekenhuis te verblijven. Wat fijn dat je daar zoveel lieve mensen kent en die van je houden . Als je de rekening vergelijkt met onze ziekenhuis nota's dan zie je het grote verschil he. Sterk goed aan en pas op jezelf. Een groet uit een nat en donker Andel.
    Gr, Margriet.

• 26 November 2015 - 10:44

Hetty:

Lieve Maja,stil ben ik geworden van de reisverslagen die ik heb gelezen. Wat een bewondering heb ik voor jou! Doe inderdaad rustig aan nu je zo ziek bent geweest, beterschap meid! Liefs Hetty