nog 5 dagen te gaan - Reisverslag uit Kololi, Gambia van maja verhoeven v.d. vliet - WaarBenJij.nu nog 5 dagen te gaan - Reisverslag uit Kololi, Gambia van maja verhoeven v.d. vliet - WaarBenJij.nu

nog 5 dagen te gaan

Blijf op de hoogte en volg maja

27 November 2016 | Gambia, Kololi

Wat een week....Vorige week kwam de container na een week vertraging aan. Bijna honderd dozen spullen. Kleding, medische (kraam) spullen, schoenen, linnengoed. ..Heel veel gezinnen blij gemaakt met kleding. Gisteren de hele dag op pad geweest met Assan om alle vroedvrouwen hun spullen te brengen...ze kunnen weer even vooruit. Zo belangrijk om te kunnen bevallen...En nog steeds zijn er een aantal plaatsen waar nog steeds op een lemen vloer bevallen wordt...maar ik maak nog steeds kleine stapjes vooruit. Er zijn nog steeds veel plannen om dingen te verbeteren.
Afgelopen vrijdag voor een groot deel vsn de kinderen in het sponsorprogramma het schoolgeld weer betaald. Ieder kind heeft ook weet zijn zak rijst ontvangen en een tas met kleding..
Verder honderden paren schoenen uitgedeeld. Ontvangen van een lieve sponsor uit mijn dorp. Ze zijn uitgedeeld in een van de armste delen van Lamin. Wat een feest....
De borehole van Jahaddy is helemaal klaar nu. Er staat een stevige tap op...schoon drinkwater voor dat gebied was een grote wens van me. Veel kinderen krijgen diarree door vervuild water...
Dus weer veel positieve verhalen...en toch....soms het machteloze gevoel dat je aanvliegt omdat je niet kan helpen...ook dat moet ik accepteren...maar het positieve gevoel blijft de overhand houden..
WE OURSELVES FEEL THAT WHAT WE ARE DOING IS JUST A DROP IN THE OCEAN.
BUT THE OCEAN WOULD BE LESS BECAUSE OF THAT MISSING DROP

• 27 November 2016 - 14:44

Géke:

En zó is dat Maja. Je doet geweldig werk onder mensen voor wie die ene druppel een wereld van verschil maakt, en vaak zelfs levensreddend kan zijn. Heb het goed de laatse dagen!

• 27 November 2016 - 20:14

Joke:

WE OURSELVES FEEL THAT WHAT WE ARE DOING IS JUST A DROP IN THE OCEAN.
    BUT THE OCEAN WOULD BE LESS BECAUSE OF THAT MISSING DROP

Lieve lieve Maja,

Gelukkig dat die druppels er zijn en ook hier en daar neervallen!!!
    Zonder die druppels hebben we helemaal niets toch!!

Je hebt nog 5 dagen te gaan.
    Wordt weer moeilijk voor je.
    Hopen maar dat je gezond mag blijven en nog jaren die druppels mag laten vallen.

Knuffel

Joke XXXX

• 28 November 2016 - 11:20

Arian:

Maak er iets moois van, die laatste vijf dagen. Toi-toi-toi! :D