B rufut - Reisverslag uit Kololi, Gambia van maja verhoeven v.d. vliet - WaarBenJij.nu B rufut - Reisverslag uit Kololi, Gambia van maja verhoeven v.d. vliet - WaarBenJij.nu

B rufut

Door: Maja

Blijf op de hoogte en volg maja

25 Oktober 2012 | Gambia, Kololi

Nog even een kort verslag over vandaag. Vanmorgen toch maar weer richting brufut gegaan. Ik zou met Karin en Keba ( een van de verpleegkundige ) mee gaan. Heerlijk om te zien dat iedeereen de medicijnen mee kreeg die nodig waren.
Op een geven moment kwam Konko, de officer in charge, dat er een meisje naar Serrekunda gebracht moest worden, haar HB was door de malaria ontzettend laag. Er zat nauwelijks leven meer in het meisje. Het meisje in de ambulance gelegd. Keba zou megaan. Hij zei mocht er geen bloeddonor beschikbaar zijn, dan kan ik altijd nog bloed geven. Ik ben O positief, en dat kan bijna altijd. Dus ik denk laat ik ook maar meegaan. ik ben negatief, dus misschien kan ik dan eventueel bloed geven. Dus met loeiende sirenes dwars door Serrekunda, waar het waanzinnig druk was. Ik was bang dat we het niet meer zouden halen. Aangekomen in het ziekenhuis in Serrekunda bleek daar sinds kort een soort bloedbank te zijn. dus doneren was niet nodig.We hebben het meisje daar achter gelaten, en ik weet niet hoe het verder afgelopen is. Maar Keba vertelde me dat als ze een bloedtransfusie gehad hebben ze meestal snel weer opknappen.
Terug in Brufut konden gelijk de handschoenen aan....Samen met Karin na een voorspoedige bevalling een mooi meisje op de wereld gezet.
Dood en leven, het ligt zo dicht bij elkaar. Maar hier is het verweven met elkaar.
Nu ga ik een paar dagen vrij nemen. Morgen ga ik naar Lamin om daar toubaski te vieren. eerst naar de gebeden en dan Rugy een beetje meehelpen het eten klaar te maken.
Even niet teveel indrukken, eventjes rust in mijn hoofd zien te krijgen.

  • 25 Oktober 2012 - 17:07

    Ria Van Rijswijk:

    Zo dat was me het dagje wel.
    Geniet van je vrije dagen.

  • 25 Oktober 2012 - 17:07

    Ria Van Rijswijk:

    Zo dat was me het dagje wel.
    Geniet van je vrije dagen.

  • 25 Oktober 2012 - 17:37

    Henriette:

    Wat een indrukwekkend verhaal Maja...
    Ik hoop dat je wat rust in je hoofd krijgt na zoveel indrukken.
    Geniet van je 'vrije' dagen!!

  • 25 Oktober 2012 - 21:06

    Jolanda En Stefan :

    Hoi Maja, leuk om je gebeurtenissen weer te volgen. Goed bezig :)) Wij hebben ook weer zin om maandag naar Gambia te komen. Wie weet tot ziens daaro? X grtjs

  • 25 Oktober 2012 - 22:18

    Joyce:

    Pittig dagje dus!
    Geniet van je "vrije" dagen en probeer inderdaad je hoofd maar weer rustig te krijgen!
    Wel nodg na van die dagen!
    x

  • 26 Oktober 2012 - 12:08

    Joke Kentie:

    Hi Maja,


    Fijne Tobaski gewenst, voor jou en je vrienden in Gambia.

    Liefs Joke

  • 26 Oktober 2012 - 16:49

    Joke Kentie:

    Hoi Maja,

    Ik kon het niet laten en moest nog ff naar de baby (en jou) kijken.
    Je kijkt of je ze zelf gebaard hebt :-)]Nou ja , bijna wel hé.
    Maar het is een schatje!!

    PS Krijg je er weer een Maja bij?? Hoor ik nog wel over 7 dagen.

    Liefs Joke

  • 27 Oktober 2012 - 12:03

    Corrie:

    hoi maja,sorry dat ik nu pas reageer,maar wij zijn een week weggeweest,maar voor je verhalen heb ik geen woorden,alleen maar fantastisch,wat doe je weer goed werk,ben blij dat je zoveel kan doen daar,veel respect,heel veel gr en xxxxxx goof en corrie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

maja

Zelf ben ik van beroep kraamverzorgende. Van 21 oktober tot 3 december 2011 ben ik weer in Gambia om daar Marie Joof, een verloskundige die ontzettend veel goed werk doet voor de lokale bevolking een poosje te helpen met haar drukke werkzaamheden.Het afgelopen jaar heb ik geprobeerd sponsorgeld te verzamelen zodat Marie ook financieel een steuntje in de rug krijgt.

Actief sinds 05 Okt. 2009
Verslag gelezen: 561
Totaal aantal bezoekers 325791

Voorgaande reizen:

08 April 2016 - 26 Augustus 2016

maja in gambia 2016

13 Maart 2015 - 23 Maart 2015

vakantie 2015

12 Oktober 2014 - 02 December 2014

Maja 7 weken in Gambia 2014

28 Maart 2014 - 16 April 2014

3 weken gambia 2014

18 Oktober 2013 - 02 December 2013

6 weken gambia 2013

18 Oktober 2013 - 02 December 2013

6 weken gambia 2013

27 Maart 2013 - 17 April 2013

Op vakantie in Gambia

19 Oktober 2012 - 03 December 2012

Gambia 2012

21 Oktober 2011 - 03 December 2011

maja terug in gambia

21 Oktober 2010 - 03 December 2010

maja opnieuw in gambia

29 Oktober 2009 - 04 December 2009

maja in gambia

Landen bezocht: