weer thuis - Reisverslag uit Andel, Nederland van maja verhoeven v.d. vliet - WaarBenJij.nu weer thuis - Reisverslag uit Andel, Nederland van maja verhoeven v.d. vliet - WaarBenJij.nu

weer thuis

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg maja

04 December 2011 | Nederland, Andel

We zijn weer thuis.....Vrijdagavond een heel leuk afscheid gehad bij Marie thuis.Ze had weer heerlijk laten koken en ik ben overstelpt met kadootjes. Zelfs van mijn collega's van het Health Center kreeg ik een mooie rappa (omslagdoek).
Zaterdag afscheid wezen nemen in Lamin.
Lamin, ik kom hier vaak. Het is ook de plaats waar Jeneba woont.Waar mijn kleine vriendje Amadou woont. Het lijkt wel of hij er een neus voor hoofd als ik er ben. Draagt dan trouw mijn tas. Een eind buiten het toeristengebied. Het is hier allemaal nog zo puur. Geen prostitutie, bijna geen Toubabs. Lamin, de plaats waar ik de kinderen mee vandaan neem voor mijn dagjes strand. Maar ook..in deze plaats is totaal geen medische voorziening, geen ziekenuis, geen apotheek.
Voor heel veel kinderen hier ben ik geen Toubab meer, maar ben ik Maja.

Ik heb deze dag heel veel telefoontjes gehad van mensen die ik de afgelopen periode heb kunnen helpen. Maja Abaraka...
Het afscheid van iedereen de afgelopen dagen was niet gemakkelijk.Ik laat er weer veel achter.
Gambia... een land dat me in het diepst van mijn wezen raakt. De bittere armoede. De mensonterende omstandigheden. Ik werd er allemaal weer mee geconfronteerd.Maar ook de blijdschap, de dankbaarheid. De vriendschap, de hulp die ik ook kreeg.Een uur nadat ik het telefoontje kreeg dat de container er was, waren mijn spullen al in mijn huis.
Ingrid, die er was om mijn verhalen aan te horen. Thea, waar ik terecht kon met mijn vragen. Marie mijn wegwijzer. Zovelen waren er voor me.Degene die me financieel zo gesteund hebben. Zonder jullie was dit allemaal niet mogelijk.Alle lieve reacties op mijn site. De mailtjes.
Joost en mijn gezin...voor hen is het ook niet altijd gemakkelijk dat ik 6 weken weg ben.
ABARAKA, ABARAKA, DJEREDJEF...BEDANKT

  • 04 December 2011 - 18:45

    Sjan Van Oene:

    Hallo Maja,

    Welkom thuis. Neem even de tijd om weer te acclimatiseren en hoop je daarna weer te zien en te spreken.
    Ben erg benieuwd naar je verhalen
    Liefs Sjan

  • 04 December 2011 - 19:26

    Hans En Truus:

    Heel fijn dat je er weer bent en ook nog net op tijd voor onze Spaanse goedheiligman.

  • 04 December 2011 - 19:55

    Joke Kentie:

    Welkom thuis Maja, wat een leuke foto van jou en Marie
    ik ga je nog niet bellen, maar als je behoefte heb, nou........dan bel je toch!!!

    Liefs en tot horens
    Joke

  • 04 December 2011 - 20:52

    Anique:

    Lieve Maja,
    welkom thuis in het land der overvloed en welvaart....wat zul je moeten schakelen! Hier staat alles in het teken van kadootjes krijgen en jij komt uit een land waar niks is of veel te weinig.
    We wensen je een paar fijne dagen in rust met je gezin om weer te ''aarden''. Geniet van je kleinzoon Olivier en wees maar gelukkig dat hij alles kan krijgen wat er nodig mocht zijn.
    We zien je graag hier bij ons, om je verhalen te horen en te delen in je Gambia-gevoel. Ik denk dat je terug mag kijken op een goede reis in elk opzicht. Je hebt weer engelenstof gestrooid in een land waar het zo nodig is. Wat zullen jouw geliefden blij zijn dat ze je weer gezond en wel bij zich hebben. Probeer ook van onze decembermaand te genieten (hoe raar het misschien ook voelt al die overvloed) daarna kun je uitgerust, bijgetankt, gerelativeerd weer aan de slag voor het Project Maja en Gambia. Dat die 2 een onlosmakelijke eenheid geworden zijn is me duidelijk! Dat zit nu in je hart en in je ziel. Volg je eigen koers die goed voelt voor jou en je gezin en dan komt het ook goed. lieve groetjes en ik heb veel bewondering voor je inzet, doorzettingsvermogen, kracht, volharding en je vermogen om te geven.
    RESPECT!!!N Anique

  • 04 December 2011 - 21:13

    Kuni:

    Lieve Maja, fijn dat je weer gezond en wel terugbent.
    Wat zul je weer moeten acclimatiseren , na alles wat je weer hebt meegemaakt !
    wat doe je prachtig , maar ook indrukwekkend werk !.
    Zie je hopelijk snel !

  • 04 December 2011 - 22:07

    Eike:

    Ha Maja,
    Ben blij dat je weer goed thuis gekomen bent.
    Nu alles weer op een rij zetten, als dat gebeurd is hoop ik je snel te zien.
    Liefs Eike

  • 05 December 2011 - 09:14

    Teunie Crielaard:

    Welkom thuis Maja, sterkte met de grote omschakeling en geniet van je geliefden en de decembermaand, je hebt het dik verdiend, ik bewonder je.
    En bedankt dat je ons deelgenoot hebt gemaakt van al je belevenissen,groeten Teunie

  • 09 December 2011 - 16:35

    Corrie Van Heerebeek:

    Welkom thuis!

  • 10 December 2011 - 15:40

    Betty:

    Hoi Maja,

    Welkom thuis,

    lieve groet,
    betty

  • 10 December 2011 - 18:14

    Franciska:

    Welkom thuis Maja, je hebt weer prachtig werk gedaan. Je mag trots zijn op jezelf. Probeer lekker even bij te komen en alles een plaatsje te geven, want dat laat je vast allemaal niet zomaar los.
    Lieve groetjes, Franciska

  • 12 December 2011 - 12:16

    Joyce:

    Lieve maja,

    Welkom thuis!!
    Wat een omschakeling weer in NL!

    Gaat alles goed met je?
    Doe het rustig aan en tot snel!

    Liefs Joyce

  • 05 Januari 2012 - 18:55

    Ilse Van Lieshout:

    Hoi Maja,

    Zojuist al je reisverslagen in één keer gelezen, geweldig! Dikke complimenten voor je goede inzet en natuurlijk ook voor je leuke manier van schrijven en mooie foto´s.
    Ik had je link gekregen van ons mam, Ria, waarmee je deze week hebt gesproken. Zij had verteld over je bezigheden en je enthousiasme. Ook ik kan over Gambia blijven vertellen en kan dan ook haast niet wachten tot we over een paar weken weer gaan!
    Heb gelijk m´n emailadres achter gelaten zodat ik op de hoogte wordt gehouden van je toekomstige reizen. Heb je al iets gepland? Succes!

    Groetjes,
    Ilse

  • 11 Februari 2012 - 09:00

    Jo Vanregemorter:

    Beste maja, ook wij gaan jaarlijks naar gambia om in het sukuta health center te werken. De renovatie zoals plafonds, elektriciteit, bedgordijnen etc is 'ons werk'.
    Ik heb je verslagen gelezen, zo herkenbaar!
    We zorgen ook jaarlijks voor medische supplies zoals malariapillen, handschoenen, ...
    Om de vinger aan de pols te houden tijdens de rest van het jaar houden we graag contact met anderen die naar gambia gaan helpen.
    Zou u het erg vinden ons uw email adres te bezorgen?

    Jo

    jovanregemorter@yahoo.com

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Andel

maja

Zelf ben ik van beroep kraamverzorgende. Van 21 oktober tot 3 december 2011 ben ik weer in Gambia om daar Marie Joof, een verloskundige die ontzettend veel goed werk doet voor de lokale bevolking een poosje te helpen met haar drukke werkzaamheden.Het afgelopen jaar heb ik geprobeerd sponsorgeld te verzamelen zodat Marie ook financieel een steuntje in de rug krijgt.

Actief sinds 05 Okt. 2009
Verslag gelezen: 1416
Totaal aantal bezoekers 325416

Voorgaande reizen:

08 April 2016 - 26 Augustus 2016

maja in gambia 2016

13 Maart 2015 - 23 Maart 2015

vakantie 2015

12 Oktober 2014 - 02 December 2014

Maja 7 weken in Gambia 2014

28 Maart 2014 - 16 April 2014

3 weken gambia 2014

18 Oktober 2013 - 02 December 2013

6 weken gambia 2013

18 Oktober 2013 - 02 December 2013

6 weken gambia 2013

27 Maart 2013 - 17 April 2013

Op vakantie in Gambia

19 Oktober 2012 - 03 December 2012

Gambia 2012

21 Oktober 2011 - 03 December 2011

maja terug in gambia

21 Oktober 2010 - 03 December 2010

maja opnieuw in gambia

29 Oktober 2009 - 04 December 2009

maja in gambia

Landen bezocht: