Tamara - Reisverslag uit Kololi, Gambia van maja verhoeven v.d. vliet - WaarBenJij.nu Tamara - Reisverslag uit Kololi, Gambia van maja verhoeven v.d. vliet - WaarBenJij.nu

Tamara

Blijf op de hoogte en volg maja

08 April 2013 | Gambia, Kololi

Ik was vandaag uitgenodigd om in Lamin te komen lunchen. Rugy zou fishballs voor me maken. Gemalen bongavis. Bongavis is normaal gesproken voor ons niet om te eten, omdat er heel veel graat in zit. Maar als er fishballs van gemaakt wordt....dan mogen ze mr er midden in de nacht voor wakker maken.Oumy de dochter van Rugy was ook thuis. Zij spreekt gelukkig vloeiend engels, dus er was iemand om voor me te vertalen.Op een gegeven moment komt er een klein, smoezelig meisje bij Rugy om een wasborstel vragen.
Oumy vertelde me haar verhaal. Het meisje heet Tamara.Ze zal zeven of acht jaar oud zijn. Ze is door haar familie verstoten. Nu wordt ze opgevangen door de buren tegenover ons.
Ze moet voor deze familie wassen en koken. Doet ze haar werk niet goed, dan wordt ze geslagen, en de meeste dagen krijgt ze geen eten. Ze komt dan vaak bij ons kijken of er nog wat eten over is.Mijn moeder (Rugy) vangt haar zo goed mogelijk op, maar we kunnen niet altijd voorkomen, dat ze weer geslagen wordt. De kleine Tamara gaat ook niet naar school........
Ik heb gelukkig nog een paar sponsors achter de hand, en vroeg Oumy of er een mogelijk was om haar naar school te sturen. Dan krijgt ze in ieder geval een fatsoenlijke maaltijd per dag. Maar ook...als ik haar naar school stuur, houdt deze familie haar dan toch niet thuis ????
Rugy, begon bijna te huilen. Ze zei Maja, als jij haar naar school stuurt, zal ik er persoonlijk voor zorgen dat de kleine Tamara naar school gaat.
En ik weet dat dat dan ook gaat gebeuren.
Zo zien jullie maar, hoe belangrijk het is dat ik toch iedere keer weer sponsors vindt, zodat er ook in het leven van dit kleine meisje er een klein zonnestraaltje komt

  • 08 April 2013 - 03:45

    Hanneke:

    Hallo Maja,

    het is toch ongelofelijk dat ze zo met tamara omgaan!
    dat dit anno 2013 nog mogelijk is!
    Maar wat super dat ze nu kansen krijgt om naar school te gaan
    Ik ben weer benieuwd naar je nieuwe verhalen

    Groetjes Hanneke

  • 08 April 2013 - 09:37

    Ingrid:

    hoi Maja.
    Even een bericht van mij, allereerst een hele fijne vakantie gewenst!
    Heel goed nieuws dat het met Marie zo ontzettend goed gaat, zonder geluk vaart niemand wel,
    En wat fijn dat Tamara ook een mooie kans krijgt om een goede toekomst tegemoet te zien!
    Wat moet het fijn zijn voor jou dat je zoveel mensen kunt helpen, ook al zullen er nog zo veel zijn die er over schieten.
    Nou Maja ik wens jou, en je man alle goeds toe, en nog een hele fijne vakantie.
    Groetjes Ingrid.
    Ps geef Dibba een dikke knuffel en kus van mij,

  • 08 April 2013 - 12:56

    Annemarie Klijn:

    Hoi Maja
    Wat doe je daar toch veel goed werk.
    Als je terug bent gaan we snel regelen dat ik ook een kindje naar school ga sturen, ons Mandy is al helemaal enthousiast. Geniet nog ff lekker daar tegen de tijd dat jullie terug komen is het hier ook een beetje opgewarmd
    groetjes Annemarie

  • 08 April 2013 - 17:39

    Teunie:

    Lieve Joost en Maja, ja op zo,n manier vakantie vieren, dat is toch eigenlijk het mooiste wat er is en waar word je nou gelukkiger van, dan te kunnen geven, das toch beter dan te ontvangen, maar op deze manier ontvang je het mooiste wat er is, een toekomst schenken aan een kind, prachtig, geniet samen van alles het is jullie gegund, groetjes

  • 08 April 2013 - 22:27

    Kuni:

    Geweldig Maja!

    Wat een mooi verhaal weer!

    Het ga jullie goed! fijne tijd nog!

  • 12 April 2013 - 19:21

    Arian:

    Ha Maja,

    toevalligerwijs wil ik precies dezelfde bewoordingen gebruiken als mijn voorganger, dus:

    mooi verhaal weer. Hiermee doel ik vooral op de zonnestraal die er nu in het leven van dit meisje is gekomen.

    Geniet van jullie verblijf daar!

    Arian

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

maja

Zelf ben ik van beroep kraamverzorgende. Van 21 oktober tot 3 december 2011 ben ik weer in Gambia om daar Marie Joof, een verloskundige die ontzettend veel goed werk doet voor de lokale bevolking een poosje te helpen met haar drukke werkzaamheden.Het afgelopen jaar heb ik geprobeerd sponsorgeld te verzamelen zodat Marie ook financieel een steuntje in de rug krijgt.

Actief sinds 05 Okt. 2009
Verslag gelezen: 570
Totaal aantal bezoekers 325151

Voorgaande reizen:

08 April 2016 - 26 Augustus 2016

maja in gambia 2016

13 Maart 2015 - 23 Maart 2015

vakantie 2015

12 Oktober 2014 - 02 December 2014

Maja 7 weken in Gambia 2014

28 Maart 2014 - 16 April 2014

3 weken gambia 2014

18 Oktober 2013 - 02 December 2013

6 weken gambia 2013

18 Oktober 2013 - 02 December 2013

6 weken gambia 2013

27 Maart 2013 - 17 April 2013

Op vakantie in Gambia

19 Oktober 2012 - 03 December 2012

Gambia 2012

21 Oktober 2011 - 03 December 2011

maja terug in gambia

21 Oktober 2010 - 03 December 2010

maja opnieuw in gambia

29 Oktober 2009 - 04 December 2009

maja in gambia

Landen bezocht: