update - Reisverslag uit Kololi, Gambia van maja verhoeven v.d. vliet - WaarBenJij.nu update - Reisverslag uit Kololi, Gambia van maja verhoeven v.d. vliet - WaarBenJij.nu

update

Door: Maja

Blijf op de hoogte en volg maja

28 Oktober 2018 | Gambia, Kololi

Lieve familie, vrienden en sponsors

Ik ben nu bijna een week in Gambia en het lukt me niet om mijn web-site aan de praat te krijgen. Volgens mij heeft het er mee te maken dat het eindigt op .nl. Alles wat eindigt op .com werkt maar niet .nl.
Regina heeft vanuit Nederland dit artikel voor mij online gezet.

Na bijna een week hier te zijn lijkt het wel of ik al 6 weken hier ben. Het is hier soms echt een roler coaster. Afijn…zaterdag op pad om geld te wisselen, ging goed, goede koers gehad. Daarna naar de bank om het geld op mijn rekening te storten. En ja hoor, kom je op de bank is de telmachine kapot. Ongeveer 5000 briefjes met de hand moeten tellen. Daarna mijn boodschappen gedaan en terwijl ik daar mee bezig was kreeg ik een belletje dat een kennis van me behoorlijk ziek was. Dus samen naar Bijilo Medical Center gereden. Bloed nagekeken, urine getest van alles en nog wat…Uiteindelijk bleek het een maagzweer te zijn. Medicijnen meegekregen. Kosten 13,-- euro .Een vermogen voor hier.
Zondag mijn spullen opgeruimd, het huis weer een beetje mijn huis gemaakt en “s avonds gezellig bij Marie op de koffie geweest.
Maandag ben ik naar mijn kliniek bij Jahaddy gereden. Wat een weerzien….De kliniek zag er spic en span uit Ondanks het feit dat ze de nacht ervoor 2 bevallingen gehad had. Een van de moeders was nog aanwezig. Ik mocht de baby even in mijn armen houden. Wat bleek…geen kleertjes voor de baby.
Gelukkig had ik het een en ander bij me, dus deze kleine prul maar even aangekleed.
Jahaddy bleef me maar bedanken voor de support die ze het afgelopen regenseizoen gehad heeft. Ik heb haar elke maand een zak rijst, een zak uien, wat zeep kunnen sturen. Dank jullie wel lieve sponsors. Ik heb besloten hier mee door te gaan, maar ik wil eigenlijk ook het gesprek aangaan, met de wijze mannen van dit stadje of zij ook niet iets voor Jahaddy kunnen doen, maar dat zal niet meevallen denk ik.
Dinsdag en woensdag wat bekenden opgezocht en al heel wat kleding uitgedeeld.
En vandaag een grote dag. Niet voor mij want ik vindt dit soort dingen allemaal maar niks. Ik heb wat uniformen en medische materialen aan het ziekenhuis gedoneerd en naar aanleiding daarvan mocht ik voor de gambiaanse radio ,televisie en pers verschijnen om te vertellen wat ik zoals doe. Allerlei hoge hotemetoten waren daarbij aanwezig o.a. de hoogste baas van de politie. Iemand van de regering die over de ziekenhuizen gaat en wat weet ik al niet meer. Het hele gebeuren wordt vanavond op de t.v. uitgezonden. Dit laat wel zien hoe belangrijk het is dat er zoveel medische spullen (en ook de uniformen} hier naar toe gestuurd worden. De bedankjes waren niet van de lucht.
Morgen naar de groothandel om medicijnen voor het Brufut Health center te kopen.
Wordt vervolgd.

• 28 Oktober 2018 - 09:03

Eike:

Super Maja, wat ben je toch een topper! Super trots op jou

• 28 Oktober 2018 - 09:58

Henny Vos :

Maja je bent een power vrouw.

• 28 Oktober 2018 - 10:02

Monique:

Wat top toch allemaal wat je daar doet en bereikt. Ik vind het zo tof dat ik over drie weken samen met collega Adrie een beetje met je ter plaatse mee mag kijken.

• 28 Oktober 2018 - 16:27

Hermine :

Wat jammer dat we hier geen Gambiaanse tv kunnen ontvangen :(.... Doe voorzichtig en denk om jezelf! Hartelijke groet, Hermine

• 28 Oktober 2018 - 17:53

Conny Middelkoop:

Hoi Maja, wat heb je al weer veel gedaan en meegemaakt in korte tijd zeg!!!
    Heel veel succes en plezier gewenst de komende weken en de groetjes aan alle bekenden daar.

• 28 Oktober 2018 - 18:32

Ria:

Hai. Vast een heerlijk gevoel om aandacht te kunnen vragen voor je projecten enzo. Ik wens je veel succes daar en zoals meerdere al aangeven.....doe niet te gek......groeten aan alle bekende daar Ria

• 29 Oktober 2018 - 07:19

Adrie Schoenmakers:

Hoi Maja Je maakt me steeds nieuwsgieriger. Ik heb mijn tas al gepakt staan maar er kan nog 2kg bij. Eens kijken wat ik er nog voor bruikbaars in kan proppen om voor jou mee te brengen.

• 30 Oktober 2018 - 14:57

Corrie:

Hé topper,je bent weer goed bezig,en nu ook nog op tv ,super,ga vooral zo door