Kerr Sering - Reisverslag uit Banjul, Gambia van maja verhoeven v.d. vliet - WaarBenJij.nu Kerr Sering - Reisverslag uit Banjul, Gambia van maja verhoeven v.d. vliet - WaarBenJij.nu

Kerr Sering

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg maja

16 November 2011 | Gambia, Banjul

Ik probeer even een kort berichtje te plaatsen. We hebben lang zonder stroom gezeten. Ik mag dan hier in een heel mooi huis wonen, maar zonder stroom is het toch wel lastig. Doucen bij kaarslicht, eten klaarmaken... Het is hier op het moment 37 graden en dan mis je je ventilator toch wel heel erg. Je verliest ontzettend veel vocht, en ik betrap me er op dan ik soms echt te weinig drink.
Ook de internetverbinding laat het op het moment behoorlijk afweten.
Het is en blijft allemaal behelpen.

Het leven gaat hier zijn gangetje. Ik maak toch dagelijks wel schokkende dingen mee. Ik blijf het moeilijk vinden daar over te schrijven. Wat het soms ook zo moeilijk makt is de houding van sommige mensen. Het soms zo ongeinteresseerd zijn in hun medemens. Wij zetten alles op alles op het leven van een medemens te redden. Wanneer hier een leven van moeder en kind verloren gaat door een fout die in mijn ogen niet nodig is wordt er vaak de schouders over opgehaald. Ik had het hier gisteren met een andere verloskundige over. Die zei ook. The attitude has to be changed. En dat zal een lang en moeizaam proces zijn. Als ik in het Health Center ben, zijn er verpleegkundige die hun prive telefoontjes belangrijker vinden als hun werk.
Ik heb daardoor heel veel respect voor mensen zoals Thea, die hier woont, en blijft investeren in de gezondheidszorg.
Het gaat allemaal zo moeizaam, en dat zijn wij westerlingen niet gewend.
Vandaag ben ik een dag vrij. Ik ga wat zakken rijst wegbrengen en het schoolgeld wegbrengen voor de kleine Jeneba. Jeneba komt uit een gezin van vier kinderen. Haar vader is een man die hard werkt om voor zijn gezin te zorgen. Hij verdient zón vijfendertig euro per maand. Alleen een zak rijst kost al 25 euro. Dus voor schoolgeld blijft er niet zoveel over. Het is een erg slim en intelligent meisje.
En zo blijven we bezig. Er zijn inmiddels heel veel medicijnen voor het Health Center gekocht. En ik probeer met kleine bedragen hier en daar wat hulp te bieden.
Gambia, soms moeilijk...maar de hele blijde gezichten die ik vaak tegenkom maken het allemaal de moeite waard.
En ik realiseer me dat ik dit alles alleen maar kan doen, doordat zo ontzettend veel mensen me financieel zo fantastisch gesteund hebben. Ik wou dat jullie af en toe is om het hoekje konden kijken, hoeveel het verschil 25 euro soms kan maken.

  • 16 November 2011 - 18:59

    Lieve Maja, :

    Wat maak je weer veel mee en wat worden onze "problemen "hier dan betrekkelijk !!!
    Het ga jullie goed

    liefs Kuni

  • 16 November 2011 - 21:34

    Hanneke:

    Hallo maja,

    Wat heb je al veel meegemaakt ik
    Korte tijd zeg!
    Ik ben nu zelf ook aan het aftellen nog 5 dagen en dan ben ik ook in Gambia!
    Ik ben echt benieuwd wat ik daar allemaal ga meemaken.
    Tot over 5 dagen!

    Groetjes Hanneke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Gambia, Banjul

maja

Zelf ben ik van beroep kraamverzorgende. Van 21 oktober tot 3 december 2011 ben ik weer in Gambia om daar Marie Joof, een verloskundige die ontzettend veel goed werk doet voor de lokale bevolking een poosje te helpen met haar drukke werkzaamheden.Het afgelopen jaar heb ik geprobeerd sponsorgeld te verzamelen zodat Marie ook financieel een steuntje in de rug krijgt.

Actief sinds 05 Okt. 2009
Verslag gelezen: 694
Totaal aantal bezoekers 325202

Voorgaande reizen:

08 April 2016 - 26 Augustus 2016

maja in gambia 2016

13 Maart 2015 - 23 Maart 2015

vakantie 2015

12 Oktober 2014 - 02 December 2014

Maja 7 weken in Gambia 2014

28 Maart 2014 - 16 April 2014

3 weken gambia 2014

18 Oktober 2013 - 02 December 2013

6 weken gambia 2013

18 Oktober 2013 - 02 December 2013

6 weken gambia 2013

27 Maart 2013 - 17 April 2013

Op vakantie in Gambia

19 Oktober 2012 - 03 December 2012

Gambia 2012

21 Oktober 2011 - 03 December 2011

maja terug in gambia

21 Oktober 2010 - 03 December 2010

maja opnieuw in gambia

29 Oktober 2009 - 04 December 2009

maja in gambia

Landen bezocht: