Verslag van Iris en Ingrid - Reisverslag uit Kololi, Gambia van maja verhoeven v.d. vliet - WaarBenJij.nu Verslag van Iris en Ingrid - Reisverslag uit Kololi, Gambia van maja verhoeven v.d. vliet - WaarBenJij.nu

Verslag van Iris en Ingrid

Blijf op de hoogte en volg maja

03 November 2013 | Gambia, Kololi

Wat een reis! In 1 woord geweldig! Met een rugzak vol ervaringen keren wij morgen huiswaarts.
Wat we hier gezien hebben heeft indruk gemaakt. Dankzij Maja hebben wij kennis mogen maken met alles wat Gambia te bieden heeft. En daarnaast ook wat Gambia nodig heeft om onder andere de zorg zo optimaal mogelijk te kunnen maken. De middelen die ze hier hebben zijn meestal schaars. Hetgeen wat de sponsors doneren komt hier zeker goed terecht. Zo zijn we donderdag met de ambulance van Marie de hele dag op pad geweest om dozen gevuld met spullen te doneren aan compounds die het zeer hard nodig hebben. Hiervoor zijn we off road gegaan. Zo zijn we ook bij de vroedvrouw(Hadji) geweest, door middel van de sponsoren kan Maja het mogelijk maken om voor haar een 'verloskamertje' te laten bouwen. Zo hoeven de vrouwen in die omgeving niet meer te bevallen op de lemen vloer, bij de vroedvrouw thuis. Zij verdienen het ook om in een 'schone' en prettige omgeving te bevallen.
De medicijnvoorraad van het ziekenhuis was leeg te noemen. Met name malaria pillen zijn zeer hard nodig. Maja zorgt dat deze zoveel mogelijk worden aangevuld. Soms lijkt het dweilen met de kraan open. Echter elke vorm van hulp is welkom en wordt dan ook zeer hartelijk ontvangen door de Gambianen. Zij zijn zeer hartelijk en dankbaar voor al hetgeen wat wij en Maja hebben gedaan.
Kortom een ervaring om nooit meer te vergeten!

Groetjes Ingrid en Iris van Rijthoven.

• 04 November 2013 - 08:23

Joke:

Hallo Ingrid Iris en Maja

Voor Ingrid en Iris een heel goed reis naar huis.

Ik lees het tussen de letters door, dit land laat jullie niet meer los!!

Denk ook niet dat dit de laatste keer is dat jullie een reisje Gambia boeken.

Maja,weer een nieuwe week met nieuwe mogelijkheden.

SUK6

Groetjes Joke Kentie