Drukke dagen - Reisverslag uit Kololi, Gambia van maja verhoeven v.d. vliet - WaarBenJij.nu Drukke dagen - Reisverslag uit Kololi, Gambia van maja verhoeven v.d. vliet - WaarBenJij.nu

Drukke dagen

Blijf op de hoogte en volg maja

13 November 2013 | Gambia, Kololi

Weer een paar drukke dagen achter de rug. Gisteren tot 1 uur in het ziekenhuis gewerkt. Daarna weer naar de groothandel geweest om medicijnen te kopen. Er was echt helemaal niets meer. Zelfs de broodnodige "lines" voor de infusen waren op. Het is zón ongelooflijk triest gezicht , al die lege schappen in de vooraadkamer. Met name weer 4 bussen Quinine gekocht. de broodnodige medicijnen voor malaria.
Vanmorgen in Tanji gewerkt. Vandaar twee doodzieke vrouwen met de ambulance naar het ziekenhuis in Brufut gebracht, omdat ik wist dat daar wel medicijnen waren. Beide vrouwen zwanger, en dan malaria...... Dodelijk voor zowel moeder als kind. Daarna nog even bij "mijn"huisje bij de vroedvrouw wezen kijken. Het is zo mooi geworden...Alles in de verf, tegels op de vloer. Er was nog wat geld over dus hiervoor is een betonnen douchebak gemaakt, zodat de vrouwen na de bevalling zich een beetje kunnen wassen. Er zijn daar in inmiddels al drie bevallingen geweest. Volgende week woensdag wordt het huisje feestelijk geopend.
Daarna nog even bij een zieke collega wezen kijken, en bij Marie geluncht. En natuurlijk de kleine Ebu nog even met een bezoekje vereerd. Ik had een mooie knuffel voor haar meegenomen. Ze begint er zo goed uit te zien. Zelfs haar kleur komt terug. En zo gaan de dagen snel voorbij.
Voor de lliefhebbers nog een keer mijn rekening nummer
Maja Verhoeven.Gambia
Nr.: 3630.735.835
Voor degene die me willen mailen: maja.verhoeven@hotmail.com

• 13 November 2013 - 08:03

Joke:

Mogge Maja,

Slaap je ook nog wel af en toe?

Weer genoeg te doen zo te zien.

Wat een toestand steeds met die medicijnen!!

Fijn dat het met Ebu zo goed gaat.

Heerlijk dat de dames na de bevalling zich ook nog kunnen wassen.

In Holland begint het met de donkere dagen en af en toe ook nachtvorst.

Lieve groetjes en tot horens

Joke

• 13 November 2013 - 12:42

José Schreuder:

Hoi Maja,

Ik zou graag in contact met je komen. Ik ben in januari afgestudeerd verpleegkundige en wil dan graag naar Gambia om vrijwilligerswerk te gaan doen. Zou je mij je privé mail kunnen geven zodat ik wat vragen kan stellen?

Alvast bedankt en succes daar!

Gr. José Schreuder

• 14 November 2013 - 10:45

Hermine:

Heb je nog wat gehoord van de twee zwangere vrouwen die naar het ziekenhuis zijn gebracht? Wat een contrast met de zorg die we hier hebben!
    Hier is het rustig, gisteren wacht, niet weggeweest. Zaterdag, herkansing ; ).
    Veel goeds gewenst Maja!
    Hartelijke groet, Hermine